Detaljer

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2020
  • Sted:
    Molde
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    Møre og Romsdal
  • Arbeidssted:
    Molde
  • Land:
    NORGE
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3280825
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Koordinator Hjelpemiddelforvaltningen

Stillingstype
Det er ledig 100 % stilling som koordinator ved Hjelpemiddelforvaltningen fra og med 01.01.2021. 

Arbeidssted
For tiden er Hjelpemiddelforvaltningen lokalisert ved Råkhaugen omsorgssenter, men det planlegges flytting til andre lokaler vår 2021. Ved Hjelpmiddelforvaltningen er det pr i dag til sammen 2,6 årsverk. Hjelpemiddelforvaltningen tilhører enheten Forebyggende helse- og rehabiliteringstjenester.

Hovedoppgaver og ansvar
Både innbyggere, forvaltningen og samfunnet generelt digitaliseres i stor hastighet, og det er ønskelig med en moderne og fremoverlent hjelpemiddelforvaltning som tar i bruk muligheter som finnes og hjelper innbyggere og ansatte til det samme. Molde kommune har pågående utviklingsprosjekt for Smart hjelpemiddelforvaltning og velferdsteknologi.

Stillingen omfatter drift og koordinering av hjelpemiddelforvaltningen i kommunen:

  • Ansvar for kvalitetsmessig god formidling og sirkulasjon av hjelpemidler – herunder utlevering, lageransvar, lagerkontroll, oppfølging og vedlikehold i samsvar med gjeldende standarder og krav.

Bidra til utvikling av fremtidens hjelpemiddelforvaltning:

  • Ansvar for at hjelpemiddelforvaltningen anvender oppdaterte digitale løsninger for kommunikasjon, kontroll, tilgjengelighet og effektivitet.
  • Ansvar for at det gis tidsriktig opplæring til innbyggere og samarbeidsparter med bruk av digitale verktøy der det er naturlig.
  • Bidra til en god koordinert hjelpemiddelforvaltning med satsning på velferdsteknologi.

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning 
  • Formell kompetanse innen IKT

Realkompetanse kan kompensere for utdanningskravet

  • Logistikk-faglig kompetanse
  • Må håndtere vanlige digitale verktøy som word, excel, teams, og spesifikke system som logistikk- og lagerstyringssystemer. Må i tillegg kunne håndtere oppsett, programmering og vedlikehold av hjelpemidler med digitale grensesnitt.
  • Erfaring fra, interesse for og innsikt i praktisk arbeid med mekaniske og tekniske løsninger.
  • Erfaring fra ulike typer utadrettet virksomhet, der kommunikasjon, samarbeid og samhandling er sentralt.
  • Lagererfaring
  • Erfaring fra arbeid med tilrettelegging for aktivitet og deltagelse for klienter i hjem, skole, arbeid og institusjon.
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.

Vi søker en person som:

  • er faglig engasjert
  • er fleksibel 
  • tar ansvar og er selvstendig 
  • har evne til å se løsninger
  • skaper gode relasjoner til brukere, samarbeidsparter og kolleger

Personlig egnethet vektlegges.

Det er krav til førerkort i stillingen. 

Vi tilbyr
Gode samarbeidsforhold, tverrfaglighet og høyt fokus på kvalitet og utvikling.

Annet
Det er krav om politiattest.

Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved evt. intervju.

Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.