Ledig stilling

Ål Kommune

Koordinator for e-helse i Hallingdal

Offentlig forvaltning

Kommunene Ål, Hol, Gol, Hemsedal, Nesbyen og Flå samarbeider om stillingen «Koordinator for e-helse i Hallingdal». Samarbeidet har vart siden 2017 og er formalisert gjennom Hallinghelse. Ål kommune er vertskommune for Hallinghelse og for stillingen.  Formålet med stillingen er å sikre fremdrift i det regionale e-helsesamarbeidet, effektivitet rundt informasjonssikkerhet og personvern, samt implementering av velferdsteknologiske løsninger i kommunene.

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver

  • Lede nettverk for velferdsteknologi med representanter fra de seks kommunene.
  • Ansvar for kontraktsoppfølging av leverandør til velferdsteknologiske løsninger.
  • Lede personvern- og ROS-arbeid med ny teknologi.
  • Holde statistikk over utvikling innenfor e-helsearbeidet i kommunene.
  • Synliggjøring av gevinster gjennom nullpunktsmålinger og gevinstarbeid.
  • Veiledning og bistand til kommunene og lokale velferdsteknologiske ansvarlige.
  • Ansvar for regelmessig anbudsrunde for leverandør av velferdsteknologiske løsninger.
  • Være proaktiv rundt tilskuddsmidler og nye innovasjonsprosjekter innen e-helse.
  • Lede mindre prosjekter innenfor ansvarsrammen.
  • Være faglig oppdatert på nasjonale føringer, lovhjemler og utvikling innen e-helsefeltet.
  • Bistå inn i forskningsprosjektet «Tillit og kompetanse for bærekraftig digitalisering av helse- og omsorgstjenestene i små kommuner» ved behov.
  • Utarbeide rutiner og prosedyrer for bruk av og implementering av velferdsteknologiske løsninger.
  • Bistå inn i andre og kryssende prosjekter innenfor samme fagfelt.
  • Sikre kompetanse om e-helse og velferdsteknologi til ansatte i helsetjenestene, gjennom initiativ til fagdager eller annen opplæring.
  • Være en viktig samarbeidsaktør med tverrfaglige nettverk både internt i Hallingdal og ut mot andre kommuner, regioner og aktører.
  • Årlig rapportering til kommunalsjefnivå.

Kvalifikasjoner

  • 3 årig høgskoleutdanning innen helse-eller sosialfag, fortrinnsvis sykepleier eller vernepleier.
  • Erfaring fra kommunal helse- og omsorgstjeneste.
  • Erfaring fra arbeid med velferdsteknologi.
  • Erfaring fra og kunnskap om prosjektarbeid og kompetanse innen PLP-metoden.
  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne.
  • Evne til å engasjere og videreutvikle tverrfaglige ansattgrupper.

 Vi tilbyr

  • Et spennende, utviklingsorientert og tverrfaglig arbeidsmiljø.
  • Ansvar for et fagfelt i stor utvikling.
  • Lønn etter avtale.

 Søknad

  • Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
  • Intervju og tilsetjing kan skje fortløpande i søknadsperioden.
  • Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.

Vi gler oss til å høyre frå deg – velkomen som søkjar!