• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0970, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6207733
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Koordinator

Offentlig forvaltning

Ønsker du å jobbe med utvikling av kultur- og frivillighetsfeltet på Romsås? Bydel Grorud har ledig stilling som koordinator i avdeling Kultur og frivillighet. 

Avdeling Kultur og frivillighet jobber med å legge tilrette for frivillighets- og kulturarbeidet på Romsås. Dette skjer gjennom Romsås frivilligsentral, BUA Romsås og det nyåpnede Kulturhuset på Romsås. Vi har mange frivillige knyttet til oss, både gjennom ulike åpne og inkluderende aktiviteter, og selvstendige lag og organisasjoner. Vi ønsker å knytte oss tettere til frivillighetsarbeidet som foregår på andre arenaer på Romsås og i Bydel Grorud, og stillingen som koordinator blir sentral i dette arbeidet.

Det er to årsverk knyttet til denne avdelingen, i tillegg til prosjektmedarbeidere. Bydel Grorud lyser nå ut den ene stillingen som koordinator. Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Kultur og frivillighet. Koordinatorstillingen har hovedarbeidsted på Kulturhuset på Romsås, og det vil være et tett samarbeid med avdelingsleder som har hovedarbeidsted på Romsås frivilligsentral.

Kulturhuset på Romsås er en møteplass der innbyggerne i Bydel Grorud skal forme innholdet på huset selv. Her er det plass til ulike arrangementer og aktiviteter drevet av frivillige og lokale ildsjeler.

Vi må i fellesskap tenke nytt og se mulighetene i en arbeidshverdag med strammere økonomiske rammer. Vi ønsker å ivareta og videreutvikle det rike kultur- og frivillighetsarbeidet som eksisterer, samtidig som vi må tenke innovativt om framtidens behov.

Vi ser etter en framoverlent og engasjert koordinator som tør å satse og vil ta i et tak for å gjennomføre dette arbeidet.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på masternivå. Lang og relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet
  • Erfaring med operativ drift av møteplasser som benyttes av frivilligheten
  • Erfaring med utviklingsarbeid ute i felt, oppsøkende møteaktivitet og nettverksbygging
  • Erfaring med å planlegge, koordinere og gjennomføre større arrangementer med høy frivillig deltagelse
  • Erfaring med sosiale medier og promotering av arrangementer
  • God mangfolds kompetanse
  • God systemforståelse og IKT-kunnskaper
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • For å lykkes i denne rollen må du ha gode evner til å planlegge, koordinere og prioritere.
  • Du veileder og motiverer og er en solid relasjonsbygger.
  • Vi tror du vil trives ekstra godt i rollen om du evner å arbeide selvstendig og ta ansvar for egen arbeidshverdag.
  • Du kommer også til å jobbe i team og knytte kontakt med lokale aktører. 
  • Du må like å jobbe tett på mennesker, se andre, like å by på deg selv, motivere og hente ut engasjement.
  • Du kommuniserer godt og har god formidlingsevne, både skriftlig og muntlig. 

Vi tilbyr:

  • Hos oss vil du være med å gjøre en forskjell.
  • Et sterkt fagmiljø med engasjerte og hyggelige kollegaer i en utviklingsorientert nærmiljøseksjon
  • Faglig utvikling i et dynamisk arbeidsmiljø
  • Nytt Bydelshus sentralt beliggende i nærheten av t-bane og buss. 
  • Fleksitidsordning
  • Gode forsikring- og pensjonsordning i Oslo Pensjonsforsikring
  • Stillingen lønnes i lønnstrinn 40 (årslønn 674 200)  etter Oslo kommunes lønnsregulativ
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0970, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6207733
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune