Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Kontorleder ortopedisk avdeling Gjøvik/Lillehammer

Offentlig forvaltning

Er du en strukturert og engasjert leder som trives med varierte oppgaver og brenner for administrativt arbeid i helsesektoren?

Avdeling for ortopedi og ØNH etablerer fra nyttår en egen ortopedisk kontortjeneste. Dette innebærer at kontortjenestene ved sykehusene på Gjøvik og Lillehammer samordnes. ØNH beholder sin egen kontortjeneste.

Vi søker nå en kontorleder til ortopedisk kontortjeneste ved Gjøvik og Lillehammer – en nøkkelrolle i den daglige driften. Du vil være en viktig støtte for både administrasjon og helsepersonell. Kontorleder rapporterer direkte til avdelingssjef og inngår i avdelingens lederteam. Ortopedisk kontor har totalt 20,1 årsverk.

Avdelingen er veldrevet, med høy pasientaktivitet og solid faglig kompetanse. Du vil bli en del av et dynamisk og engasjert arbeidsmiljø, der kvalitet og pasientsikkerhet står i sentrum.

Som kontorleder vil du ha ansvar for fag, personal og økonomi i kontortjenesten. Du vil også bidra aktivt til utvikling av tjenestene og sikre god samhandling på tvers av fagmiljøer. Vi ser etter en handlekraftig og fremtidsrettet leder som ønsker å ta ansvar for en enhet med virksomhet på to geografiske steder sentralt i Innlandet.


Helseteknologi er i rask utvikling, og vi ønsker oss en leder som ser muligheter i ny teknologi og effektivisering av arbeidsprosesser. Gode IT-kunnskaper er en stor fordel, og erfaring med DIPS og andre styringssystemer i Sykehuset Innlandet vil være nyttig.


Organisasjonen er i endring, og stillingens innhold kan utvikle seg over tid.


Er du klar for å ta steget inn i en sentral lederrolle og bidra til en enda bedre pasientopplevelse? Da vil vi gjerne høre fra deg.


Ortopedisk avdeling Gjøvik/Lillehammer søker:
Kontorleder i 100 % stilling, med arbeidssted Gjøvik og Lillehammer.

Intervju avtales fortløpende med aktuelle kandidater. 

Kvalifikasjoner:

  • Lederutdanning eller ledererfaring. 
  • Erfaring fra kontortjeneste fra komplekse virksomheter. 
  • Gode IT kunnskaper.
  • Erfaring fra GAT, DIPS, Public 360 og Personalportalen er ønskelig.
  • Erfaring med bruk av Teams, Outlook og M365.
  • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig.
  • Førerkort klasse B.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper:

  • Inkluderende lederstil.
  • Høy arbeidskapasitet.
  • Evne til å kunne prioritere, være tydelig og ta avgjørelser.
  • Løsningsorientert og endringsvillig.
  • Systematisk, selvstendig og nøyaktig.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Evnte til å håndtere mye og variert informasjon.
  • Fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver og evne til å ta nye utfordringer.
  • Evnen til å se en helhetlig drift.

Vi tilbyr:

  • Et inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø.
  • Gode og hyggelige kolleger.
  • En aktiv og trivelig hverdag.
  • Lønn etter avtale.
  • Gode pensjonsordninger i KLP.
  • Egne forsikringsordninger.
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. 
  • Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.

Kopi av relevant utdanning og attester skal legges ved i søknaden.