• Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4301947
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 06.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nannestad kommune

Kontaktperson omsorgsteam

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nannestad barneverntjeneste har 21,4 årsverk og jobber etter spesialistmodellen. Kontoret består av virksomhetsleder, fagleder, kontorfagligansatte, mottak/undersøkelsesteam, tiltaksteam, omsorgsteam og to familieveiledere. Alle teamene har egne teamledere.

Nannestad barneverntjeneste er en fremoverlent tjeneste med stort fokus på å ivareta barneperspektivet i alt arbeid som gjøres. Tjenesten vektlegger et tett samarbeid med øvrige interne og eksterne tjenester. På fosterhjemsområdet har vi et tett samarbeid med Stillasbyggerne ved A-hus og et eget interkommunalt veiledningsteam, Støttepilar.

Tjenesten har fokus på fagutvikling og kompetanseheving, og det forventes at alle ansatte deltar aktivt i dette. Barneverntjenesten har implementert Kvellos metode for kartlegging og oppfølging av barn i risiko som kontorets faglige fundament, i tillegg til forståelsen av traumesensitiv omsorg og behandling.

Utlysningen gjelder 2 faste 100 % stillinger som kontaktperson ved omsorgsteamet. Teamet jobber med oppfølging av barn, ungdom og deres familier etter vedtak om omsorgsbase utenfor hjemmet. 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling etter lov om barneverntjenester. Hovedoppgaven er knyttet til arbeid med barn og ungdom i fosterhjem eller institusjon, og deres biologiske familie.
  • Oppfølging av ungdom etter fylte 18 år.
  • Møte som partsrepresentant i Fylkesnemnda og øvrige rettsinstanser. Som partsrepresentant vil du blant annet delta unders selve behandlingen, og legge frem fakta og vurdering for partene, samt for Fylkesnemndas representanter.
  • Holde deg faglig oppdatert og tilegne deg ny fagkunnskap

Kvalifikasjoner:

Utdanningskrav: Barnevernpedagog eller sosionom.

  • Vi krever minimum 2 års erfaring med barneverntjenestens målgruppe, fortrinnsvis erfaring fra barneverntjenestens førstelinje og fosterhjemsarbeid.
  • Erfaring med bruk av Kvellos arbeidsmodell
  • Relevant etter- og videreutdanning blir vektlagt
  • Vi krever tydelige og nyansert muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Vi krever effektiv og god dokumentasjonsevne, samt at du utviser høy grad av struktur
  • Vi krever at du er opptatt av kompetanse- og fagutvikling og således bidrar til utvikling av tjenesten
  • Vi krever at du er endrings- og løsningsorientert
  • Førerkort klasse B, og disponerer egen bil

Personlige egenskaper:

Nannestad kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn.  

  • Du liker å jobbe strukturert og systematisk
  • Du har gode relasjonelle ferdigheter
  • Du er en medarbeider som liker å jobbe i team med kolleger og andre aktuelle instanser
  • Du er selvstendig, og kan tåle å stå alene i relasjoner og situasjoner
  • Du har mot til å være tydelig, og til å fremme egne synspunkter og vurderinger
  • Du er god til å prioritere og du tåler arbeidspress
  • Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og utviser fleksibilitet i forhold til ulike arbeidsoppgaver
  • Du leverer iht. tidsfrister og kan tenke alternativt når utfordrende oppgaver løses
  • Du har god forståelse for hva brukermedvirkning innebærer

Vi tilbyr:

  • Et engasjerende, trivelig og inkluderende arbeidsmiljø med høyt fokus på faglig og personlig utvikling
  • Et arbeidsmiljø som ivaretar 24-timers mennesket
  • En spennende og variert arbeidshverdag med krevende utfordringer
  • En fremoverlent barneverntjeneste med fokus på høy kvalitet i fosterhjemsarbeid som fagfelt
  • Intern temabasert veiledning
  • Veiledning og tett oppfølging av teamleder og leder
  • God indre struktur og rutiner
  • Lønn etter tariff
  • Gode pensjonsordninger

Annet:

Minst 2 referanser må oppgis i søknaden
Vitnemål/attester som du ønsker vurdert og godkjent til en ansiennitetsberegning, må vedlegges søknaden.

Gyldig politiattest må fremvises ved tiltreden. (Fjern denne setningen dersom det ikke er krav til politiattest1)

 
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25

 

  • Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4301947
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 06.01.2022