Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Namsos kommune

Kontaktperson Midtre Namdal barneverntjeneste

Offentlig forvaltning

Barneverntjenesten i midtre Namdal omfatter kommunene Namsos, Overhalla og Flatanger. Namsos er vertskommune, regulert gjennom avtale med de to andre kommunene. Barneverntjenesten er organisert under område Oppvekst og omsorg i Namsos Kommune.  Barneverntjenesten har 30,3 årsverk. Saksbehandlere ved tjenesten har kontaktperson som arbeidstittel.  Tjenesten er i dag lokalisert i Familiens hus i Namsos. Tjenesten er organisert i fire fagteam med spesialiserte oppgaver: Mottak og undersøkelse, tiltak, veiledning og omsorg. I tillegg har tjenesten barnevernleder, nestleder, jurist, kontorsjef og merkantile stillinger. Tjenesten deltar i fosterhjemsprosjektet i Trøndelag.  Barnevernleder har personal- og budsjettansvar, rapporterer til kommunalsjef og inngår i Oppvekst og opplæring sin ledergruppe. Tjenesten er Mitt Liv-tjeneste, og samarbeider med Forandringsfabrikken. Vi inngår i et samarbeid med Namdalen og Innherred om felles barnevernvakt. Vi kan tilby utfordrende, krevende og givende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø.      Vi har ledig: 

  • 1 x 100% fast stilling. 
  • 2 x 100% vikariat ut 2021 med mulighet for fast ansettelse 
  • 1 x 50% vikariat til februar 2022 med mulighet for fast ansettelse.   

Vikariat og midlertidige stillinger av ulik størrelse og varighet. 

Stillingens ansvarsområde:    Saksbehandling og oppfølging av barn og familier etter Lov om barneverntjenester  Kontakt og samtaler med barn/ungdom, foreldre/foresatte, private og offentlige samarbeidsparter er sentralt for å utføre oppgavene.    Vi søker etter en person som har: 
  • Relevant utdanning på høgskole/universitetsnivå (180 stp.) og ett års relevant videreutdanning (60 stp.) i tillegg. Personer med bachelorutdanning kan også søke. Det forutsettes da at søker er villig til å inngå avtale om relevant videreutdanning tilsvarende 60 stp. 
  • Det er svært ønskelig med relevant praksis fra kommunal barneverntjeneste. 
  • For å arbeide med barn og unge i utsatte livssituasjoner kreves utholdenhet, engasjement og innsatsvilje. 
  • Den som tilsettes må kunne stå inne for verdiene åpenhet, samarbeid, kjærlighet og ydmykhet i utøvelsen av arbeidet både internt og eksternt. 
  • Videre kreves det evne til å ta initiativ og arbeide selvstendig og systematisk, og være raus, ydmyk og omgjengelig i møte med brukere, kollegaer og samarbeidspartnere. 
  • For stillingene forventes gjensidig fleksibilitet i forhold til arbeidstid og arbeidsoppgave. Det kan påregnes noe arbeid på ettermiddag, kveld og helger ved behov. 
  Den som ansettes må ha førerkort og må kunne disponere egen bil i arbeidet ved behov. I hovedsak brukes kommunens innleide biler.  Videre må den som ansettes i barneverntjenesten legge fram politiattest jfr. Bvl. § 6-10.    Personlig egnethet vil bli vektlagt og vi ber derfor om at referanser oppgis. Det vil bli gjennomført intervju i tilsettingsprosessen.    Vi kan tilby: 
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver. 
  • Godt arbeidsmiljø i en organisasjon som er opptatt av faglig utvikling. 
  • Tarifflønn. 
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger. 
  De som tilsettes forventes å være fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.    Det tas forbehold om fortrinnsrett for interne søkere jfr. Arbeidsmiljøloven § 14-3/hovedtariffavtalen kap 1§ 2.3