Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
01.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5959305Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Kontaktperson barneverntjenesten
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barneverntjenesten har ansvar for å gi tjenester til barn og unge etter Lov om barneverntjenester, og er delt inn i 4 byområder i Bergen kommune. Barneverntjenesten i Fana og Ytrebygda har til sammen 53 fagstillinger. Tjenesten holder til i nye og moderne lokaler på Kokstadflaten.
Barneverntjenesten er opptatt av å arbeide åpent og systematisk, og i samarbeid med dem saken gjelder. Barneverntjenesten har stort fokus på barns medvirkning, og ønsker å være en tjeneste som samarbeider med barn og unge.
Barneverntjenesten i Fana og Ytrebygda har ledig 1 fast 100 % stilling som kontaktperson/saksbehandler. Det kan også bli aktuelt med ledige vikariater, og søkere til fast stilling kan bli vurdert for vikariatstillinger etter eget ønske. Stillingene vil være knyttet til både avdelinger for undersøkelse/tiltak og omsorg/ettervern.
Som kontaktperson vil du ha ansvar for å undersøke at barn og unge har det godt hjemme, og kunne bidra til positiv endring for dem. Arbeidsoppgavene innebærer faglige utfordringer med rom for selvstendig arbeid.
Kvalifikasjoner:
- Stillingen krever fortrinnsvis bestått bachelorgrad i sosialt arbeid eller barnevernspedagog. Studenter innenfor disse fagområdene kan være aktuelle dersom bachelorgraden fullføres høsten 2024.
- Søkere med annen relevant høyskoleutdanning på bachelornivå kan vurderes dersom vedkommende har master i barnevern eller kan vise til erfaring fra kommunal barneverntjeneste
- Erfaring fra arbeid direkte med barn og unge vil være en fordel
- Erfaring fra første- eller andrelinje i barnevernet er ønskelig
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er nødvendig
- Grunnleggende IKT-kompetanse er en forutsetning, og kjennskap til elektroniske saksbehandlingsverktøy er ønskelig.
- Fremleggelse av gyldig politiattest kreves før tiltredelse
- Førerkort er nødvendig. Kandidater som holder på med kjøreopplæring, kan vurderes til vikariater.
Personlige egenskaper:
- Kandidaten må kunne møte barn og deres foreldre med åpenhet og ydmykhet, legge til rette for godt samarbeid og være serviceinnstilt
- Arbeidsoppgavene forutsetter god evne til faglig refleksjon, og fokus på løsninger og medbestemmelse fra partene
- Kandidaten må ha god arbeidskapasitet, tåle å arbeide under press med korte tidsfrister og være fleksibel
- Det kreves evne til å jobbe helhetlig og strukturert, både selvstendig og i samarbeid med andre
- Det er en forutsetning at kandidaten har forståelse for barns medvirkning, og dokumentasjonskravet som ligger til stillingen.
Vi tilbyr:
- Tett kontakt med barn, unge og deres familier
- Å få bidra til å beskytte barn og unge i samfunnet
- Deltagelse i spennende utviklingstiltak innen fagområdet
- Varierte arbeidsoppgaver og faglig utvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø
- Minimum lønnsplassering tilsvarende 10 års ansiennitet (minimum kr. 590 200,- pr år)
- Bestått relevant mastergrad jf. Barnevernslovens § 15.6 gir masterlønn
- Medlemskap i Bergen kommunale pensjonskasse
- Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring
- En inkluderende arbeidslivsbedrift
- Fleksibel arbeidstid
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
01.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5959305Se her for andre jobber fra Bergen kommune