Detaljer

  • Bedrift
    Haugesund kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2020
  • Sted:
    HAUGESUND
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    HAUGESUND
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3143725
  • Se her for andre jobber fra Haugesund kommune

Kontaktperson barneverntjenesten

Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (23) år som bor i Haugesund kommune.

Barneverntjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstsvilkår. 

Tjenesten er organisert i 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 42 ansatte. Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.

Vi har en fagutviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte.  Vi har strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.

Barneverntjenesten i Haugesund har for tiden  3 ledige stillinger som kontaktperson, 2 faste stillinger i avdeling hjelpetiltak og 1 vikariat i avdeling omsorg.

Arbeidsoppgaver
  • Som kontaktperson i barneverntjenesten vil en få ansvar for oppfølging av barn og unge i alderen 0 - 23 år.
  •  Dette innebærer kontakt/samarbeid med barnet/ungdommen selv, samt deres foreldre/foresatte.
  •  Det innebærer også samarbeid med ulike instanser som er involvert i barnet/ungdommen, som f.eks. barnehage/skole, PPT, BUP, andre helseforetak i forhold til somatiske lidelser og lignende.
  •  Som kontaktperson er en ansvarlig for å kartlegge og koordinere de tiltak som barnet og deres omsorgspersoner er i behov av. En vil og være ansvarlig for saksbehandling i form av journalføring, arkivering, referater fra ulike møter, vedtaksskriving, saksfremlegg for fylkesnemnd og utarbeidelse av planer knyttet til barnet/ungdommen.
Kvalifikasjoner
  • Barnevernspedagog, sosionom
  • Relevant videreutdanning og erfaring fra barnevernsarbeid er ønskelig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse.
  • Søkere må ha ordinært gyldig førerkort.
Personlige egenskaper
  • Initiativrik, selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Håndterer høyt arbeidspress
  • Liker å jobbe systematisk og målrettet
Vi tilbyr
  • Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
  • Faglig oppdatering og strukturert veiledning
  • Et miljø som satser på fagutvikling
  • Rom for kreativitet og eget initiativ
  • Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
  • Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak
  • Firmabiler
  • Fleksibel arbeidstidsordning