• Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    21.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3321730
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 07.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nannestad kommune

Kontaktperson barnevern

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nannestad barneverntjeneste har 20,4 årsverk, og jobber etter spesialistmodell. Kontoret består av virksomhetsleder, fagleder, kontorfagligansatt, mottak/undersøkelsesteam, tiltaksteam og omsorgsteam. Alle teamene har egne teamledere. Tjenesten har egne familieveiledere.

Nannestad barneverntjeneste har stort fokus på å ivareta barneperspektivet, og det vektlegges et tett samarbeid med øvrige interne og eksterne tjenester. Tjenesten har fokus på fagutvikling og kompetanseheving, og det forventes at alle ansatte deltar aktivt i dette. Barneverntjenesten har implementert Kvellos metode for kartlegging og oppfølging av barn i risiko som kontorets faglige fundament, i tillegg til forståelse av traumesensitiv omsorg og behandling.

Utlysningen gjelder 2 vikariater på minimum 1 år, begge i 100 % stilling som kontaktpersoner ved tjenestens tiltaksteam. Teamet drifter og følger opp iverksatte hjelpetiltak. Oppstart så raskt som mulig.

Arbeidsoppgaver
  • Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester. 
  • Hovedoppgavene er knyttet til oppfølging av iverksatte hjelpetiltak. Dette fordrer tett oppfølging og samarbeid med barn, ungdom, familier, nettverk og andre relevante instanser.
  • Det forventes at kontaktperson i tiltaksteamet skal kunne gjennomføre enkelte tiltak på selvstendig grunnlag
  • Tett samarbeid med tjenestens familieveiledere der mer omfattende veiledning iverksettes.
  • Holde deg faglig oppdatert og tilegne deg ny fagkunnskap
Kvalifikasjoner

Utdanningskrav: Barnevernpedagog eller sosionom. Forutsatt relevant erfaring, kan søkere med annen utdanningsbakgrunn bli vurdert.

  • Vi krever erfaring fra arbeid med barneverntjenestens målgruppe, fortrinnsvis erfaring fra barneverntjenestens førstelinje.
  • Erfaring med bruk av Kvellos arbeidsmodell,
  • Relevant etter- og videreutdanning vil bli vektlagt.
  • Vi krever tydelig og nyansert muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Vi krever god dokumentasjonsevne, samt at du utviser høy grad av struktur.
  • Vi krever at du er opptatt av kompetanse- og fagutvikling, og således kan bidra til utvikling av tjenesten.
  • Vi krever at du er endrings- og løsningsorientert.
  • Førerkort klasse B, og disponerer bil
Personlige egenskaper
  • Du liker å jobbe strukturert og systematisk.
  • Du har gode relasjonelle ferdigheter.
  • Du er en medarbeider som liker å samarbeide i team med kolleger og andre aktuelle instanser.
  • Du er samtidig selvstendig, og kan stå alene i relasjoner og situasjoner.
  • Du har mot til å være tydelig, og til å fremme egne synspunkter og vurderinger.
  • Du er god til å prioritere - og du tåler et høyt arbeidspress.
  • Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og utviser fleksibilitet i forhold til ulike arbeidsoppgaver.
  • Du leverer i henhold til tidsfrister, og kan tenke alternativt når utfordrende oppgaver skal løses.
  • Du har god forståelse for hva god brukermedvirkning innebærer.
Vi tilbyr
  • Et engasjerende, trivelig og inkluderende arbeidsmiljø med høyt fokus på faglig og personlig utvikling.
  • Et arbeidsmiljø som ivaretar 24-timers mennesket.
  • En spennende og variert arbeidshverdag med krevende utfordringer.
  • En framoverlent barneverntjeneste med fokus på høy faglig kvalitet i tiltaksarbeid som fagfelt.
  • Veiledning og tett oppfølging fra teamleder og leder.
  • Ekstern saks- og prosessveiledning.
  • God indre struktur og rutiner.
  • Tjenestebil til felles bruk.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Nannestad kommune er en IA-bedrift.
  • Lønn etter gjeldende tariff

 

Godkjent politiattest av nyter dato må fremlegges før tiltredelse.

Minst 2 referanser må oppgis i søknaden.

Vitnemål/attester vedlegges søknaden.

Vi gjør oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om konfidensiell behandling, jfr. Offentlighetsloven § 25

 

  • Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    21.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3321730
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 07.01.2021