• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4585215
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.04.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Konsulent Støttekontaktformidling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for Aktivitet og Mestring ble opprettet som egen enhet under Etat for hjemmebaserte tjenester i 2018. Enheten organiserer følgende underavdelinger: Responssenteret, Hverdagsrehabilitering, Kommunal hjelpemiddelservice, Støttekontaktformidlere, Frivillighetskoordinatorer, Omsorgsboliger og Aktivitetssentre. Enhetens mål er at eldre skal kunne bo lenger hjemme. Vi har fokus på å hindre isolasjon, og øke aktivitet, samt å styrke det friske i mennesket. Enhetens visjon er: «Aktiv hele livet!»

Støttekontakt er en kommunal tjeneste for personer som trenger bistand til å få en mer aktiv fritid og bryte sosial isolasjon. Støttekontakten kan tilby sosialt samvær, og følge til ulike typer fritidsaktiviteter. Innholdet i tjenesten tilpasses ønsker, behov og forutsetninger hos tjenestemottakeren. I Enhet for Aktivitet og Mestring er det både eldre og barn som er tjenestemottakere, mens støttekontaktene våre er i alle aldre. Hovedvekt av våre tjenestemottakere er eldre.


Støttekontaktkonsulentene i Enhet for Aktivitet og Mestring består i dag av 4 medarbeidere. Disse har ansvar for oppfølging av støttekontakter, tjenestemottakere og pårørende i flere bydeler, og samarbeid med Vurderingskontor som utarbeider vedtak. Hver støttekontaktkonsulent har ansvar for anslagsvis 200 vedtak. Støttekontaktkonsulenten må kunne jobbe selvstendig, ha mange baller i luften samtidig og ha evne til å se og samarbeide med mennesker. En stor del av arbeidet er å koble tjenestemottaker og støttekontakter, ofte hjemme hos tjenestemottaker. Samarbeids- og kommunikasjonsevner er personlige egenskaper som en støttekontaktkonsulent må inneha. Dermed vektlegges personlig egnethet i stor grad.


Vi har ledig 1 års vikariat som konsulent i 100 % stilling med mulighet for fast ansettelse med oppstart snarest. Du vil som støttekontaktkonsulent få ansvar for iverksettelse av vedtak, veiledning av støttekontakter og samarbeid med pårørende og andre eksterne samarbeidsparter samt utvikling av tjenesten. Meget gode IKT kunnskaper er en forutsetning da jobben krever å kunne håndtere / bruke flere systemer samtidig. Arbeidsoppgavene er varierte og arbeidshverdagen er hektisk, noe som krever at en kan jobbe strukturert og selvstendig med stor gjennomføringsevne. Dersom du ønsker en aktiv og meningsfylt arbeidshverdag i en avdeling i utvikling, og kjenner deg igjen i beskrivelsen over, er du velkommen til å søke.  

Arbeidsoppgaver:

  • Koordinere offentlige tjenester mellom støttekontakt, tjenestemottaker og pårørende.
  • Oppfølging, rapportering og dokumentering i tråd med lov og forskrift i Profil, RS, Lifecare og BK360
  • Sikre oppfølging og veiledning av støttekontakter, tjenestemottakere og pårørende.
  • Sikre tverrfaglig samarbeid mellom både interne og eksterne samarbeidspartnere.
  • Være en pådriver for, og gjennomføre utviklings- og kvalitetsarbeid
  • Kontroll og kontering av timelister i samarbeid med lønnsavdeling.
  • Pådriver i utviklingsarbeid av tjenesten i samarbeid med andre etater / enheter.

Kvalifikasjoner:

  • Fullført fagbrev som Helsefagarbeider.
  • Erfaring med frivillighets- og rekrutteringsarbeid er en fordel.
  • Erfaring fra kommunale helsetjenester er en fordel.
  • Erfaring innen koordinering / logistikk en fordel.
  • Erfaring som støttekontakt er en fordel.
  • Erfaring med veiledning er en fordel.
  • Må ha meget god IKT- kompetanse og forståelse da bruk av data og dataverktøy er en sentral del av arbeidshverdagen.
  • Erfaring med bruk av relevante dataverktøy; Profil, RS eller Lifecare, er en fordel
  • Må ha gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
  • Førerkort klasse B.
  • Krav om gyldig politiattest etter gjeldende regelverk. 

Personlige egenskaper:

  • God til relasjonsbygging da man skal samarbeide med og koble tjenestemottaker og støttekontakt, samt samarbeide med interne og eksterne aktører.
  • Gode kommunikasjons og samarbeidsevner fordi man skal samarbeide og kommunisere med støttekontakter, brukere, pårørende, andre helsetjenester og eksterne aktører.
  • Meget strukturert med stor gjennomføringsevne, samt evne til å organisere egen arbeidshverdag og ta selvstendige avgjørelser. Arbeidshverdagen er variert, og man forventes å gjennomføre flere arbeidsoppgaver parallelt, samt å holde oversikt over egen portefølje.
  • Fleksibel og innovativ fordi tjenesten er under stadig utvikling.
  • Må ha interesse for fagområder som er relevante for stillingen, og være motivert for faglig utvikling.
  • Initiativrik, og like å få og ta ansvar. 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter tariff som Konsulent (362 400 – 441 600)
  • Meningsfull arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver
  • Godt fagmiljø
  • Godt arbeidsmiljø og flotte kollegaer
  • Fleksitid 
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4585215
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.04.2022