Bedrift
Hamar kommuneSøknadsfrist
22.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2317, HAMAR
HAMAR
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5722385Se her for andre jobber fra Hamar kommune
Hamar kommune
Konsulent / spesialkonsulent arkiv
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
I Hamar kommunes Dokumentsenter er det ledig 100 % fast stilling som konsulent/spesialkonsulent, da en av våre trofaste medarbeidere går av med pensjon. Arbeidssted Hamar rådhus.
Dokumentsenteret har p.t. 8,5 årsverk og er et knutepunkt i organisasjonen vår. Dokumentsenteret ledes av arkivleder som er underlagt økonomisjefen i Økonomi og administrasjonsavdelingen.
Dokumentsenteret er under stadig endring som følge av ny teknologi. Kommunen er i prosess for anskaffelse av nytt sak/arkivsystem og implementering av nytt eByggesak og ePlansaksystem. Kommunen er medlem av IKA Opplandene - kommunalt oppgavefellesskap.
Den digitale utviklingen går raskt og Hamar kommune er opptatt av å etablere et framtidsrettet og effektivt dokumentsenter. Vi ønsker oss derfor en initiativrik kollega med gode digitale ferdigheter og evnen til å følge med på utviklingen.
Vi søker en kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til forbedring av rutiner. Det er ønskelig med erfaring fra veiledning av ansatte innen arkivrutiner, lovverk og bruk av sak/arkivsystem.
Kvalifikasjoner:
- ønskelig med høyere utdanning innen arkiv- og dokumentasjonsforvaltning, informasjonsvitenskap, kunnskapsforvaltning, IKT, digitalisering eller annen relevant utdanning
- ønskelig med relevant arbeidserfaring
- kjennskap til offentleglova
- ønskelig med erfaring fra veiledning
- god IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
- kunnskap om digitale dokumenthåndteringssystem
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Realkompetanse kan kompensere for formell kompetanse.
Personlige egenskaper:
- trygg og kompetent i møte med brukere og kolleger
- god på å tilpasse kommunikasjonen til ulike aktører
- gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
- fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
- engasjert og positiv
- systematisk, nøyaktig og målrettet
- bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
- kunne jobbe i åpent kontorlandskap
Vi tilbyr:
- lønn etter avtale
- fleksibel arbeidstidsordning
- varierte arkivfaglige oppgaver
- godt fagmiljø
- medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse
- IA-bedrift
- tilsetting skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
Starttidspunkt etter avtale.
Bedrift
Hamar kommuneSøknadsfrist
22.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2317, HAMAR
HAMAR
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5722385Se her for andre jobber fra Hamar kommune
-
Vil du bli vår nye arkivmedarbeider? -
Forsvaret
OSLO -
Politisk sekretariat - Rådgiver/spesialkonsulent
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Politisk sekretariat - Spesialkonsulent/konsulent
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Sak- og arkivbehandler
Active People AS
GRIMSTAD -
Spesialrådgiver
Helse Sør-øst RHF
KRISTIANSAND S