• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5722385
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
Ledig stilling

Hamar kommune

Konsulent / spesialkonsulent arkiv

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I Hamar kommunes Dokumentsenter er det ledig 100 % fast stilling som konsulent/spesialkonsulent, da en av våre trofaste medarbeidere går av med pensjon. Arbeidssted Hamar rådhus.

Dokumentsenteret har p.t. 8,5 årsverk og er et knutepunkt i organisasjonen vår. Dokumentsenteret ledes av arkivleder som er underlagt økonomisjefen i Økonomi og administrasjonsavdelingen.

Dokumentsenteret er under stadig endring som følge av ny teknologi. Kommunen er i prosess for anskaffelse av nytt sak/arkivsystem og implementering av nytt eByggesak og ePlansaksystem. Kommunen er medlem av IKA Opplandene - kommunalt oppgavefellesskap.

Den digitale utviklingen går raskt og Hamar kommune er opptatt av å etablere et framtidsrettet og effektivt dokumentsenter. Vi ønsker oss derfor en initiativrik kollega med gode digitale ferdigheter og evnen til å følge med på utviklingen.

Vi søker en kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til forbedring av rutiner. Det er ønskelig med erfaring fra veiledning av ansatte innen arkivrutiner, lovverk og bruk av sak/arkivsystem. 

Kvalifikasjoner:

  • ønskelig med høyere utdanning innen arkiv- og dokumentasjonsforvaltning, informasjonsvitenskap, kunnskapsforvaltning, IKT, digitalisering eller annen relevant utdanning
  • ønskelig med relevant arbeidserfaring
  • kjennskap til offentleglova
  • ønskelig med erfaring fra veiledning
  • god IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
  • kunnskap om digitale dokumenthåndteringssystem
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk

Realkompetanse kan kompensere for formell kompetanse.

Personlige egenskaper:

  • trygg og kompetent i møte med brukere og kolleger
  • god på å tilpasse kommunikasjonen til ulike aktører
  • gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
  • fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
  • engasjert og positiv
  • systematisk, nøyaktig og målrettet
  • bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • kunne jobbe i åpent kontorlandskap

Vi tilbyr:

  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • varierte arkivfaglige oppgaver
  • godt fagmiljø
  • medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse
  • IA-bedrift
  • tilsetting skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler

Starttidspunkt etter avtale.

 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5722385
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune