Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Konsulent/spesialkonsulent 100% vikariat

Offentlig forvaltning

Da en av våre ansatte skal ut i foreldrepermisjon søkes det etter vikar.

 

Haugesund kommune bygger sin virksomhet på verdiene åpen, ærlig, raus og troverdig. Byen Haugesund er et regionssenter for 100 000 haugalendinger og er en av Norges fremste handelsbyer og skipsfartsbyer. Bykommunen med i overkant av 37 000 innbyggere byr på festivaler og kulturarrangement gjennom hele året for alle aldersgrupper.
Haugesund kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Virksomheten består av 3 avdelinger, prosjekt, drift og renhold samt administrasjon til eiendomssjefen. Nærmere 90 ansatte.
Vi er en fremoverlent og dynamisk organisasjon med målsetting om å bli en god eiendomsforvalter. Haugesund kommune skal på sikt ha de beste byggene til laveste kostnad, både når det gjelder nybygg, samt drift, vedlikehold og renhold av eksisterende bygg. Haugesund kommune står foran flere store utbyggingsprosjekter i tiden fremover.
Avdeling drift har 20 medarbeidere fordelt på ulike tekniske fag. Vi vedlikeholder kommunens formålsbygg og vårt mål er å levere gode tjenester til fornøyde brukere. Vi benytter IK-bygg som er et moderne FDV og internkontrollsystem til og ha oversikt og kontroll på daglige arbeidsoppgaver og rutineoppdrag internt og eksternt. Vi tilbyr interessante arbeidsoppgaver i et bredt faglig og inspirerende arbeidsmiljø. 

Arbeidsoppgaver:

  • administrativ støtte og saksbehandling knyttet til kommunens eiendommer
  • koordinere og svare opp mottatte nabovarsler
  • koordinere og svare opp naboerklæringer mot tomtegrenser
  • bistå økonomi- og eiendomskonsulent innenfor virksomhetens oppgaver
  • arkivering i sak- og arkivsystem
  • bestilling av rekvisita o.l. 
  • utarbeide prosedyrer på vegne av virksomheten
  • forefallende oppgaver
  • ansvarsområde kan bli vurdert avhengig av hvilke kvalifikasjoner søker har

Kvalifikasjoner:

  • vi søker etter en person med 3-årig høyskoleutdanning innenfor eiendom, juss eller økonomi og administrasjon
  • erfaring fra saksbehandling innenfor offentlig forvaltning er en fordel men ikke et krav
  • god forståelse og erfaring i bruk av data som arbeidsverktøy
  • norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig 

Personlige egenskaper:

  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • strukturert 
  • løsningsorientert og helhetstenkende 
  • evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre
  • opptatt av service og kvalitet

Vi tilbyr:

  • godt arbeidsmiljø 
  • spennende og varierte arbeidsoppgaver 
  • lønn i henhold til tariff 
  • fleksibel arbeidstid etter Haugesund kommunes arbeidsreglement 
  • gode forsikring- og pensjonsordninger