• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6023514
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.01.2025
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Konsulent regnskap

Offentlig forvaltning

Har du regnskapserfaring og ønsker til å bidra inn i og være en del av det største fagmiljøet i Oslo kommune?

Da håper vi at du vil søke jobb hos oss! Seksjon Regnskap består av 30 engasjerte medarbeidere i avdeling Lønns- og Regnskapstjenester, og består av tre team. Du vil bli en del av teamene som leverer regnskapstjenester til et tyvetalls ulike virksomheter i Oslo kommune, samt også en del av team Leverandørfaktura som håndterer alle leverandørfakturaer i Oslo kommune. I en startfase vil stillingen deles mellom ulike team og oppgaver, men dette vil kunne endre seg, da vi er i prosess med å overta flere nye virksomheter og leveranser.   

Du vil bli en del av et stort fagmiljø. Med rundt 200 medarbeidere, utgjør avdeling Lønns- og regnskapstjenester Oslo kommunes største kompetansemiljø innen lønn og regnskap, som alle bidrar til det strategiske målet om effektive, robuste og standardiserte fellestjenester for Oslo kommune. Regnskapstjenesten har høy kundetilfredshet og har ambisjoner for videreutvikling av tjenesten og våre leveranser.

Det er besluttet å iverksette et prosjekt for etablering av felles regnskapstjeneste for hele Oslo kommune. Vi står derfor foran en spennende endringsreise de kommende årene. Vi søker derfor deg som har regnskapserfaring, er nysgjerrig, fleksibel og tilpasningsdyktig.  

Som konsulent regnskap vil du utføre ulike regnskapsoppgaver mot en eller flere av våre bydeler og etater. Du vil ha tett dialog med kontaktpersoner i virksomhetene og med kollegaer. Det er derfor nødvendig med god regnskapsforståelse, gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, og at du trives i kontakt med andre.

Det er ønskelig med oppstart 01.03.25.

 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen økonomi og administrasjon, regnskap eller tilsvarende. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning 
  • Du må ha god regnskapsforståelse
  • Du har god systemforståelse og kunnskap om bruk av IT-verktøy 
  • Du har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter 
  • Erfaring fra kunderettet arbeid, med veiledning, brukerstøtte og opplæring, vil være en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du er nøyaktig, kvalitetsbevisst og strukturert 
  • Du er ansvarsfull og arbeider selvstendig og effektivt
  • Du er løsningsorientert, fleksibel og endringsvillig  
  • Du er serviceinnstilt og imøtekommende mot kunder og kollegaer
  • Liker å jobbe i miljø med tidsfrister og høyt aktivitetsnivå
  • Du er en positiv person med ønske om å være en aktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Fleksitidsordning
  • Mulighet for delvis hjemmekontor
  • Nyoppussede og moderne kontorlokaler
  • Sentral beliggenhet på Helsfyr med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
  • Et profesjonelt og hyggelig arbeidsmiljø i utvikling i Norges største kommune
  • Stillingen lønnes i lønnstrinn 32-44 (årslønn kr 569.400 - kr 697.400) i Oslo kommunes regulativ.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6023514
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.01.2025