Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
19.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0663, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
5005553Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 11.02.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Konsulent lønn
Offentlig forvaltning
Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) er kommunens interne tjenesteleverandør. Etaten ivaretar konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver. UKE har fått i oppdrag å etablere en felles sentralisert lønnstjeneste for alle kommunens virksomheter i løpet av 2023. Vi har store ambisjoner
for et sterkt fagmiljø og en effektiv lønnsproduksjon slik at over 50 000 ansatte og ca. 20 000 oppdragstakere årlig skal få riktig lønn til riktig tid i Oslo kommune.
Lønnstjenesten i UKE er organisert i fire seksjoner med til sammen 10 team i avdeling Lønns og Regnskapstjenester i UKE. I løpet av 2023 vil vi bestå av nærmere 150 medarbeidere. Vi søker nå etter konsulenter som kan være med å bygge opp og utvikle lønnstjenesten i kommunen. Ved intern rekruttering kan det være aktuelt å ansette flere søkere.
Vi ser etter deg som har interesse for eller erfaring med lønnsarbeid, har god faglig forståelse og kan vise til oppnådde resultater. Du bør ha god kjennskap til å jobbe med digitale verktøy og gjerne fra forbedringsarbeid, som vil bli viktig for lønnstjenesten i kommunen i årene fremover.
Arbeidsoppgaver:
- Lønnssaksbehandling i henhold til gjeldende prosesser og rutiner
- Anvende gjeldende regel- og avtaleverk i lønnssaksbehandling
- Bidra aktivt til at tjenestene UKE leverer har riktig og avtalt kvalitet
- Utføre oppgaver i HR-systemet i henhold til kjøreplan og ta i bruk ny funksjonalitet etter hvert som systemet blir videreutviklet
- Lønnssaksbehandling i henhold til gjeldende prosesser og rutiner
- Svare ut henvendelser og bruke brukerstøttesystemet i henhold til gjeldende rutiner og frister
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning innenfor HR, lønn, regnskap eller økonomi på bachelor-nivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- God kjennskap til lov-og avtaleverket på fagområdet.
- God kjennskap til gjeldende arbeidsprosesser og rutiner for lønnsområdet.
- Grunnleggende IT-kunnskaper og kjennskap i bruk av kommunens HR-system.
- God tallforståelse
- Erfaring fra brukerstøtte og i å bistå ledere i faglige spørsmål og bruk av HR-systemet.
- Meget gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper:
- Nøyaktig og strukturert samtidig som du er endringsvillig
- Evne til å sette seg inn i regel- og avtaleverk og kunne anvende det i oppgaveløsingen.
- God til å arbeide selvstendig, effektivt og systematisk, samt levere kvalitet innen frist.
- Lærevillig og åpen for å bruke ny teknologi og kunne anvende dette for å løse arbeidsoppgavene best mulig.
- Er serviceinnstilt og har evne til å bidra til forbedring av leveranser både i UKE og hos virksomhetene.
Vi tilbyr:
- Konkurransedyktige vilkår med lønnstrinn mellom 32 og 51 (p.t kr 516 400 til kr 724 200) avhengig av kvalifikasjoner.
- Fleksitid og svært god tjenestepensjonsordning.
- Sentral beliggenhet på Helsfyr, med god offentlig kommunikasjon.
- Et stort fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling.
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
19.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0663, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
5005553Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 11.02.2023