• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    31.10.2021
  • Sted:
    FINNSNES
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    FINNSNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4136369
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune

Konsulent kommunaltekniske gebyrer

Senja kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen

Plan og utvikling har ledig fast heltidsstilling som konsulent kommunaltekniske gebyrer. Snarlig tiltredelse er ønskelig. Plan og utvikling er en av kommunens virksomheter, og har aktiviteter i hele kommunen. Hovedkontoret er på Finnsnes rådhus. Hovedarbeidsområdene er arealplanlegging, byggesak/deling, geodata og landbruks- og miljøforvaltning. Stillingen inngår i faggruppe Geodata. Virksomheten har ansvar for blant annet å sørge for fakturering og oppfølging av de kommunaltekniske gebyrene innenfor vann, avløp, renovasjon, slam og feiing. Vi skal gi gode tjenester og yte god service til våre abonnenter. Stillingen vil være med på å sørge for at dette blir ivaretatt på en god måte. Du vil jobbe i team på avdelingen, og i tett samarbeid med andre virksomheter som økonomi/regnskap og teknisk drift, samt Senja Avfall. Du vil ha en ledende rolle i teamet som består av to andre svært kunnskapsrike medarbeidere

 Arbeidsoppgaver:
  • Forvaltning av kommunaltekniske gebyrer / drift og utvikling av kommunens gebyrområde, herunder klargjøring for utsendelse av kommunaltekniske gebyrer til alle abonnenter til fastsatte tidsfrister, beregne og sende faktura for tilknytningsgebyrer, følge opp vannmålerabonnenter ved årsavregning og ellers ved behov, registrering av nye abonnenter og endre eksisterende i fagsystemet Komtek, rette opp og behandle meldinger samt oppdatere/forberede data i Komtek, saksbehandle henvendelser som kommer inn fra både internt i kommunen, eksterne abonnenter og andre, ta imot og besvare telefonhenvendelser innenfor fagområdet og bistå i faglige diskusjoner og problemstillinger innenfor fagområdet.
  • Videreutvikling av systemer / tekniske løsninger for gebyrforvaltningen
  • Videreutvikling av GIS-løsninger knyttet til fagområdet
  • Stillingen kan tillegges andre oppgaver innenfor virksomheten etter nærmere avtale med nærmeste leder
 Kvalifikasjonskrav:
  • Utdanning på Høyskole / Universitet
  • God kjennskap til forurensingsloven med tilhørende forskrift og regelverk  
  • Erfaring med saksbehandling fra offentlig virksomhet
  • Gode datakunnskaper
  • Erfaring med digitale saksbehandlingsverktøy og GIS
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne, gode norskkunnskaper
  • Førerkort klasse B

Relevant erfaring iht punktene ovenfor kan kompensere for manglende formell kompetanse.

 Egenskaper
  • Kundeorientert og omgjengelig
  • Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
  • Gode formidlingsevner
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen
  • Positiv og tilpasningsdyktig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:
  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et bredt fagmiljø med kompetente medarbeidere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler 
  • Lønn etter tariff og kvalifikasjoner


Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. 

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 
  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    31.10.2021
  • Sted:
    FINNSNES
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    FINNSNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4136369
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune