• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    28.09.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2151, ÅRNES
    NES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3144889
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 09.09.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Konsulent eiendomsskatt

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kommunalområdet  Samfunn og miljø har ansvar for plan- og byggesaksbehandling, eiendomsforvaltning, kommunalteknikk, utbyggingsprosjekter,  næring, landbruksforvaltning og eiendomsskatt.  

Vi har ledig stilling som økonomikonsulent eiendomsskatt. Du skal være kommunens ressurs på eiendomsskatt. Arbeidsfeltet er i stor endring, og du må derfor raskt kunne tilegne deg ny kunnskap og kunne jobbe selvstendig på tvers i organisasjonen. Stillingen er pr nå lagt til kommunalsjefens stab, men vil bli vurdert flyttet til avdeling innenfor kommunalområdet.

Arbeidsoppgaver
  • Forvalte grunnlaget for beregning av eiendomsskatt
  • Tilrettelegging av taksering og saksbehandling, samt klagebehandling
  • Veiledning og informasjon til publikum
  • Utarbeide forslag til nye vedtekter
  • Tilrettelegge for, og være sekretær for takstnemnd og klagenemnd
  • Oppgaver innenfor tilgrensende fagfelt/fagsystemer 
  • Oppgaver innen økonomi innen kommunalområdet
  • Andre oppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
  • Høgskoleutdanning innen økonomi eller tilsvarende. Krav til utdanning kan fravikes ved særlig relevant erfaring.
  • Generell forståelse og kunnskap om tallbehandling, samt bruk av dataverktøy
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Evne til å sette seg inn i, og anvende lover og regler som regulerer området
  • Evne til å kommunisere med skattytere og relevante fagmiljøer
Personlige egenskaper
  • Personlig egnethet
  • Engasjert
  • Nøyaktig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner
Vi tilbyr
  • Selvstendige arbeidsoppgaver
  • Hyggelige kollegaer
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    28.09.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2151, ÅRNES
    NES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3144889
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 09.09.2020