• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4972834
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 25.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Konsulent boligkontoret

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stilling som konsulent ved Boligkontoret er ledig for snarlig tiltredelse.
Boligkontoret er organisert som en egen avdeling i kommunens virksomhet for Bygg og Eiendom. Boligkontoret arbeider med å skaffe de svakerestilte i kommunen egen bolig, hjelp til å beholde bolig, mestre bosituasjonen og til å finne sin plass i nærmiljøet. Tjenesten forvalter de ordinære kommunale utleieboliger for vanskeligstilte, omsorgsboliger og kommunale boliger for flyktninger. Boligkontoret forvalter også Husbankens boligvirkemidler; startlån, tilskudd og bostøtte, samt tjenestene gjeldsrådgivning og boligsosial oppfølging. Avdelingen har til sammen 6 årsverk, og består av medarbeidere med kompetanse innen flere ulike fagområder. Vi legger stor vekt på samarbeid, både innad i avdelingen og med andre virksomheter i kommunen.

Vi ser etter en strukturert, empatisk, positiv og dyktig medarbeider med evne til å bygge tillit og gode relasjoner. Vi søker deg som finner det meningsfullt å kunne «gjøre en forskjell» for vanskeligstilte på boligmarkedet, og evner å finne gode løsninger i samarbeid med de som søker våre tjenester. 

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for forvaltningsoppgaver knyttet til Husbankens boligvirkemidler, startlån, tilskudd og bostøtte
  • Bistå og følge opp låntakere i sårbare situasjoner
  • Kartlegge behov, planlegge og gjennomføre tverrfaglig samarbeid, for å nå flest mulig i vår målgruppe
  • Ansvar for jevnlig informasjon om boligvirkemidlene til kommunens innbyggere i sosiale medier og andre relevante plattformer
  • Gi råd, veiledning, hjelp og service til publikum og kommuneadministrasjon
  • Helhetlig boligsosial handlingsplan
  • Følge opp restanseliste for manglende betaling av husleie i kommunale boliger
  • Drøfte søknader om startlån i kredittvurderingsteamet
  • Stedfortreder for avdelingsleder
  • Kvalitetssikring og godkjenning av enkeltvedtak
  • Rapporteringsoppgaver
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra universitet/høyskole. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • God kunnskap og formidlingsevne om personlig økonomi/utlån
  • Kjennskap til Husbankens boligvirkemidler er en fordel
  • Gode datakunnskaper, gjerne kjennskap til Startskudd og Acos
  • Gode kommunikasjonsevner, med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
  • Kjennskap til Forvaltningsloven
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du må trives med å jobbe med mennesker
  • Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Du må være lærevillig, strukturert og tydelig
  • Trives med høyt arbeidstempo

Vi tilbyr:

  • Variert og selvstendig arbeid i et trivelig arbeidsmiljø, der kommunens verdier nærhet, engasjement og synlighet står sentralt
  • Mulighet for å jobbe tverrfaglig
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4972834
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 25.01.2023