• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3800921
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 05.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Konsulent boligkontoret

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stilling som konsulent ved Boligkontoret er ledig for snarlig tiltredelse.
Boligkontoret er organisert som en egen avdeling i kommunens virksomhet for Bygg og Eiendom. Boligkontoret arbeider med å skaffe de svakerestilte i kommunen egen bolig, hjelp til å beholde bolig, mestre bosituasjonen og til å finne sin plass i nærmiljøet. Tjenesten forvalter de ordinære kommunale utleieboliger for vanskeligstilte, omsorgsboliger og kommunale boliger for flyktninger. Boligkontoret forvalter også Husbankens boligvirkemidler; startlån, tilskudd og bostøtte, samt tjenestene gjeldsrådgivning og boligsosial oppfølging. Avdelingen har til sammen 6 årsverk, og består av medarbeidere med kompetanse innen flere ulike fagområder. Vi legger stor vekt på samarbeid, både innad i avdelingen og med andre virksomheter i kommunen.

Vi ser etter en strukturert, empatisk, positiv og dyktig medarbeider med evne til å bygge tillit og gode relasjoner. Vi søker deg som finner det meningsfullt i å kunne «gjøre en forskjell» for vanskeligstilte på boligmarkedet, og evner å finne gode løsninger i samarbeid med de som søker våre tjenester. 

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for forvaltningsoppgaver knyttet til Husbankens boligvirkemidler, startlån, tilskudd og bostøtte
  • Bistå og følge opp låntakere i sårbare situasjoner
  • Kartlegge behov, planlegge og gjennomføre tverrfaglig samarbeid, for å nå flest mulig i vår målgruppe
  • Ansvar for jevnlig informasjon om boligvirkemidlene til kommunens innbyggere i sosiale medier og andre relevante plattformer
  • Gi råd, veiledning, hjelp og service til publikum og kommuneadministrasjon
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra universitet/høyskole. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • God kunnskap og formidlingsevne om personlig økonomi/utlån
  • Kjennskap til Husbankens boligvirkemidler er en fordel
  • Gode datakunnskaper, gjerne kjennskap til Startskudd og Acos
  • Gode kommunikasjonsevner, med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du bør trives med å jobbe med mennesker
  • Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Du må være lærevillig, strukturert og tydelig
  • Trives med høyt arbeidstempo

Vi tilbyr:

  • Variert og selvstendig arbeid i et trivelig arbeidsmiljø, der kommunens verdier nærhet, engasjement og synlighet står sentralt
  • Mulighet for å jobbe tverrfaglig
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3800921
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 05.05.2021