Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3800921Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 05.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nes kommune
Konsulent boligkontoret
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Stilling som konsulent ved Boligkontoret er ledig for snarlig tiltredelse.
Boligkontoret er organisert som en egen avdeling i kommunens virksomhet for Bygg og Eiendom. Boligkontoret arbeider med å skaffe de svakerestilte i kommunen egen bolig, hjelp til å beholde bolig, mestre bosituasjonen og til å finne sin plass i nærmiljøet. Tjenesten forvalter de ordinære kommunale utleieboliger for vanskeligstilte, omsorgsboliger og kommunale boliger for flyktninger. Boligkontoret forvalter også Husbankens boligvirkemidler; startlån, tilskudd og bostøtte, samt tjenestene gjeldsrådgivning og boligsosial oppfølging. Avdelingen har til sammen 6 årsverk, og består av medarbeidere med kompetanse innen flere ulike fagområder. Vi legger stor vekt på samarbeid, både innad i avdelingen og med andre virksomheter i kommunen.
Vi ser etter en strukturert, empatisk, positiv og dyktig medarbeider med evne til å bygge tillit og gode relasjoner. Vi søker deg som finner det meningsfullt i å kunne «gjøre en forskjell» for vanskeligstilte på boligmarkedet, og evner å finne gode løsninger i samarbeid med de som søker våre tjenester.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for forvaltningsoppgaver knyttet til Husbankens boligvirkemidler, startlån, tilskudd og bostøtte
- Bistå og følge opp låntakere i sårbare situasjoner
- Kartlegge behov, planlegge og gjennomføre tverrfaglig samarbeid, for å nå flest mulig i vår målgruppe
- Ansvar for jevnlig informasjon om boligvirkemidlene til kommunens innbyggere i sosiale medier og andre relevante plattformer
- Gi råd, veiledning, hjelp og service til publikum og kommuneadministrasjon
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning fra universitet/høyskole. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- God kunnskap og formidlingsevne om personlig økonomi/utlån
- Kjennskap til Husbankens boligvirkemidler er en fordel
- Gode datakunnskaper, gjerne kjennskap til Startskudd og Acos
- Gode kommunikasjonsevner, med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
- Du bør trives med å jobbe med mennesker
- Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Du må være lærevillig, strukturert og tydelig
- Trives med høyt arbeidstempo
Vi tilbyr:
- Variert og selvstendig arbeid i et trivelig arbeidsmiljø, der kommunens verdier nærhet, engasjement og synlighet står sentralt
- Mulighet for å jobbe tverrfaglig
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3800921Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 05.05.2021