Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
13.11.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5419792Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 27.10.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Gjøvik kommune
Konsulent/arkivmedarbeider 100 % fast stilling ved arkivtjenesten
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Gjøvik kommune har sentralisert arkiv/postmottak og har ansvar for all post/arkiv for hele kommunen. De ansatte i arkiv er ansatt i avdelingen service og arkiv som organisatorisk er plassert under sektor for administrasjon og teknisk drift (AFT). Det jobber i dag ti personer i service og arkiv.
Hvem søker vi etter?
Den vi søker vil først og fremst være tilknyttet arkivet, men du må være forberedt på å måtte steppe inn i hele arbeidsområdet til service og arkiv. Det innebærer arkivoppgaver, oppgaver tilknyttet vårt politiske sekretariat og servicetorget. Her er oppgavene mangfoldige, så er det noe du lurer på, så bare ring oss så tar vi en prat.
Arbeidsoppgaver:- Daglige driftsoppgaver knyttet til arkivtjenesten: postmottak, journalføring av inn- og utgående post, henting av post fra alle elektroniske enheter, blant annet AltInn,
- Kontrolloppgaver i arkivet
- Rådgiving og supportbistand til saksbehandlere og ledere
- Håndtering av henvendelser fra eksterne
- Bidra til videreutvikling av digitale arbeidsprosesser
- Være en aktiv bidragsyter for forbedring av rutiner og prosedyrer
Kvalifikasjoner:
- Vi ønsker oss deg med 3-årig høgskoleutdanning innen relevant fagområdet, gjerne med realkompetanse i tillegg. God realkompetanse kan erstatte krav om høgskoleutdanning.
- Det er en stor fordel om du har erfaring med bruk av elektronisk saks- og arkivsystem. Vi i Gjøvik kommune bruker Acos Websak.
- Vi ønsker også at du har gode muntlige og skriftlige egenskaper.
- Du må ha god IKT-kunnskap og kjennskap til offentlig forvaltning.
- Vi ser etter deg som er nøye og strukturert og som trives med oppgaver som krever litt konsentrasjon. Du bør være åpen og like nye utfordringer.
- Gode samarbeidsevner er viktig, men også at du liker å jobbe selvstendig og ta egne avgjørelser.
- Vi ønsker også at du er fleksibel og løsningsorientert og trives med digitale løsninger.
- Det er flott om du er en person som ser forbedringer og kommer med nye forslag til rutiner og arbeidsmetoder.
- Du må takle press og høyt arbeidstempo og trives med et vidt spenn av arbeidsoppgaver.
- Dersom du i tillegg er engasjert, liker å yte service og har godt humør, kan du være vår nye medarbeider.
- Vi kan friste med å jobbe i et spennende fagfelt i et godt arbeidsmiljø. Rådhuset vårt er nyoppusset og har dermed også et godt fysisk miljø.
- Vi har fleksitid slik at det er mulighet for å jobbe inn avspasering. Pr. i dag har vi også avtaler om hjemmekontorløsning inntil to dager i uken etter avtale og når det passer i avdelingen.
- Alle ansatte er medlemmer i KLP med de rettigheter og muligheter som ligger her.
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
13.11.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5419792Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 27.10.2023