Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Konsulent arkiv - vikariat

Offentlig forvaltning

Haugesund kommune innførte våren 2020 nytt saksbehandlingssystem og fortsetter arbeidet med effektivisering av saksbehandling og arkivering gjennom digitalisering og automatisering. Vi søker medarbeider som ønsker å være med på utviklingen.

Sentralarkivet har det overordnede arkivfaglige ansvaret i kommunen og bistår med arkivtjenester til hele organisasjonen. Det utføres daglig kvalitetskontroll, support og effektivisering av digitale prosesser innen arkiv.

Arbeidsoppgaver
  • daglige oppgaver innen arkivhold
  • kvalitetssikring og bevaring av elektroniske arkiver
  • kartlegging av oppfølging av digitale prosesser knyttet til dokumentforvaltning
  • support og opplæring i kommunens nye saksbehandlingssystem
  • eventuelle andre oppgaver som faller inn under sentralarkivets virkeområde
Kvalifikasjoner
  • arkivfaglig og/eller IT-faglig bakgrunn med kjennskap til digitale prosesser
  • det er ønskelig med utdanning på høyskole/universitetsnivå, men annen utdanning kan også vurderes
  • erfaring fra kommunal forvaltning vil være en fordel
  • god kjennskap til relevant regelverk som arkivlov, offentleglova og forvaltningsloven
  • norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune
Personlige egenskaper
  • serviceinnstilt
  • strukturert og løsningsorientert
  • engasjert og har stor gjennomføringsevne
  • gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
  • personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
Vi tilbyr
  • fleksibel arbeidstid
  • et godt og inspirerende fag- og arbeidsmiljø
  • gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • lønn i henhold til gjeldende tariff og avtaler
  • medlemskap og gode pensjonsordninger i Haugesund kommunale pensjonskasse