Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Konsulent Alarm og Meldingstjenester - Vikariat

Offentlig forvaltning

Ønsker du en faglig utfordrende og meningsfull arbeidshverdag i en av Nordens største IKT bedrifter, med et brennende og engasjerende samfunnsoppdrag?
Da må du lese videre.

Sykehuspartner HF søker en engasjert teknikker for vårt Alarm- og meldingsutvekslingssystem

Sykehuspartner er en stor organisasjon i en sektor i rivende utvikling og har mange spennende, meningsfulle og utfordrende oppgaver som ligger fremfor oss. Nå søker vi etter høyt motiverte og løsningsorienterte medarbeidere. Helse Sør-Øst står ovenfor store og spennende endringer de kommende årene, og helseforetakene og Sykehuspartner har høye ambisjoner.

Seksjonen for Kommunikasjonstjenester er organisert under avdeling Basistjenester i virksomhetsområdet IKT Tjenester og har ansvar for forvaltning, drift og utvikling av Talekommunikasjon, Kontaktsenter/Sentralbord, Videotjenester, Helselogistikk/Samhandlingsplattform og Alarm- og meldingsutveksling. Våre tjenester leveres til mer enn 80 000 brukere i Helse Sør-Øst og er kritiske for pasientbehandlingen.

Alarm- og meldingsutveksling er et av de mest kritiske og spennende tjenesteområdene og innebefatter Akuttalarm, Overfallalarm og Pasientvarsling, hvor intern kommunikasjon og varsling på mobil nå er under etablering gjennom et regionalt utviklingsprosjekt, og er svært etterspurt av alle helseforetakene i regionen.

Vi har nå et ledig 12 måneders vikariat hvor vi ser etter deg som kan gå inn i faggruppen for Alarm- og meldingsutveksling og bidra til gode og trygge tjenester for Helseforetakene. Oppgavene er svært varierte og du vil få en viktig rolle i drift og forvaltning av eksisterende tjenester, samt utviklingen av disse, både gjennom kundeleveranser og prosjektdeltagelse.

Vi ser etter deg som har gode samarbeidsevner og som evner å se helhetsbildet, samtidig som du kan løse nødvendige operative daglige oppgaver. Du har god teknisk forståelse med erfaring innen kommunikasjon, alarmanlegg, nettverk eller lignende, -gjerne innenfor helse. Nyutdannede innenfor IKT-området oppfordres også til å søke. Du blir en del av et sterkt team som består av dyktige og hyggelige konsulenter, og organisatorisk tilhøre seksjon Kommunikasjonstjenester i Sykehuspartner. 
For den rette personen vil det kunne være aktuelt å gå over i fast stilling etterhvert.

Vi har kontorer i flere byer. Ditt arbeidssted kan derfor være Oslo, Drammen, Porsgrunn, Grimstad, Hamar, Lillehammer, eller Fredrikstad.

Stillingen fordrer at du har tilgang til egen bil.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning (erfaring kan i noen grad kompensere for utdanningskrav)
  • Innehar førerkort klasse B
  • Grunnleggende kunnskap om telekom- og nettverksfaget
  • God teknisk forståelse
  • Kjennskap til eller erfaring med kunde- og leverandøroppfølging
  • Ønskelig med kjennskap til ITIL-rammeverket, men dette er ikke et krav
  • Erfaring fra helsevesenet og forståelse av kliniske arbeidsprosesser er en fordel
  • Fordel med kjennskap/forståelse til likestrøm/vekselstrøm, men ikke et krav
  • Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for manglende formell kompetanse

Vi setter pris på systematiske evner og viljen til å gjøre en forskjell

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.

Personlige egenskaper:

  • Uredd, selvdreven, proaktiv og med stor gjennomføringskraft
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Service- og kundeorientert
  • Analytisk, strukturert og løsningsorientert
  • Evne til å håndtere mange aktiviteter samtidig og til å snu fokus raskt om nødvendig
  • Stor arbeidskapasitet og fleksibilitet
  • Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende

Personlige egenskaper blir særlig vektlagt.

 

Følgende er fordelaktig, men ikke påkrevd:

  • Utdannelse innen IKT, gjerne med fokus på telekommunikasjon/alarmsystemer og nettverk
  • Erfaring fra helsesektoren
  • Kjennskap til ITIL og Service Management/SIAM
  • Forståelse for økonomi og avtaleverk
  • Erfaring med prosjektmetodikk
  • Fordel med kjennskap/forståelse til likestrøm/vekselstrøm 12V, 24V, 48V og 230V

Vi verdsetter din evne til å forstå og støtte brukernes behov gjennom IKT-verktøy, bidra aktivt i teamarbeid, utvikle nettverk, foreta helhetlige vurderinger og se tjenesten i et større perspektiv.

Vi tilbyr:

Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.