• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3981676
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 05.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Konsulent Aktive byrom

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. For å få dette til må vi sørge for å drifte veier, parker, byrom, friområder og kommunal skog. For å redusere klimagassutslippene i kommunen leder vi arbeidet med nullutslipp og fornybare drivstoffer, og skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. For å utvikle byen fremforhandler og gjennomfører vi utbyggingsavtaler, bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. For å skape trivsel og trygghet, arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser, Fisketorget og følger opp renovasjon og deponier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Avdeling for Bytjenester og bypatrulje har nå ledig fast stilling som Konsulent Aktive byrom. Avdelingen består av rundt 50 engasjerte medarbeidere som har ansvaret for de fleste av etatens tjenester og kontrolloppgaver.  

Aktive byrom har i dag tre medarbeidere som jobber for å skape en levende by med god og trygg bruk av byrommene våre. Hovedinnholdet i denne stillingen vil være å behandle søknader om utleie av byrom til arrangementer og uteservering. Dette innebærer tett dialog og oppfølging med de ulike brukerne av byrommene og andre eksterne aktører (som politiet, brannvesenet m.fl.).

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle søknader om utleie / bruk av byrom til arrangement og uteservering 
  • Koordinere tildelinger med interne og eksterne samarbeidspartnere 
  • Støtte fagleder ved større arrangement og utarbeidelse av regelendringer, politiske saker m.m.
  • Det må påregnes andre oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområde

Kvalifikasjoner:

  • Ønskelig med høyere utdanning på bachelornivå eller tilsvarende
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Nyutdannede oppfordres til å søke

Personlige egenskaper:

  • Systematisk og strukturert
  • Løsningsorientert og med gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt og trives i en hektisk arbeidshverdag
  • Ansvarlig og med evne til å prioritere
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Vi tilbyr:

  • En spennende arbeidsplass sentralt i Bergen 
  • Faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid og gode fasiliteter
  • God pensjons- og forsikringsordning
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3981676
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 05.08.2021