Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning

Konsulenten skal bistå innbyggere med behov for bistand til å sikre en trygg og forutsigbar bosituasjon. Konsulenten er ansvarlig for å administrere ulike økonomiske virkemidler på vegne av Husbanken. Slike virkemidler kan være startlån til kjøp av egen bolig, tilskudd til tilpasning av bolig og tilskudd til etablering i egen bolig. 

Kvalifikasjoner:

  • Du har 3-årig høyskoleutdanning innen økonomi. Annen høyskoleutdannelse kan være aktuelt dersom du har kompetanse innen økonomi.
  • Det er ønskelig at du har erfaring fra saksbehandling innenfor offentlig forvaltning, fortrinnsvis saksbehandling knyttet til Husbankens låne- og tilskuddsordninger.
  • Dersom du ikke har erfaring fra offentlig saksbehandling er det en fordel at du har erfaring fra bank.
  • Du har førerkort klasse B.
  • Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.

Personlige egenskaper:

  • Du er nøyaktig og strukturert.
  • Du evner å kommunisere med mennesker i en vanskelig situasjon.
  • Du er flink til å skape gode relasjoner.
  • Du er personlig egnet for oppgavene og du er engasjert i arbeidet ditt.
  • Du er løsningsorientert og helhetstenkende.
  • Du evner å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre.
  • Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Vi tilbyr:

  • Fleksibel arbeidstid.
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter.
  • God offentlig tjenestepensjonsordning i Haugesund kommunale pensjonskasse.
  • Arbeidstakere tilsettes i Haugesund kommune på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Haugesund kommune er en IA-bedrift.