• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4689656
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 01.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Regnskapstjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent innen arbeidsområdet for inngående faktura.

Vi søker deg som er fleksibel, løsningsorientert og interessert i hvordan du kan bidra til å løse vårt samfunnsoppdrag. 

Trondheim kommune er opptatt av innovasjon og utvikling som støtter oppunder bærekraftsmålene. Vi jobber med å utvikle mer bærekraftige løsninger innen våre ansvarsområder. Vi har digitalisert arbeidsprosessene innenfor inngående faktura, og har pågående prosesser for å kunne ta i bruk RPA-teknologi til å håndtere enkle, repeterende oppgaver. Den digitale utviklingen vil fortsette, og vi vil øke fokus på å støtte enhetene og styrke deres kompetanse. Vi er opptatt av at teamet løser oppgavene sammen, og at den enkelte skal bruke sine styrker i samspill med resten av teamet. 

Regnskapstjenesten er en del av finansområdet, med finansdirektør som områdedirektør. Vi har det overordnede ansvaret for regnskapsføringen i Trondheim kommune, og har vel 30 ansatte. Våre ansvarsområder er behandling og oppfølging av inngående og utgående faktura, refusjoner, løpende regnskapsrapportering, kontroll av regnskapsdata, årsavslutning og støtte og veiledning til enheter i regnskapsfaglige spørsmål. 

Regnskapstjenesten er opptatt av å jobbe systematisk med forbedring og utvikling, bl.a. gjennom bruk av LEAN-metodikk. Vi har et sterkt fagmiljø, varierte arbeidsoppgaver, godt arbeidsmiljø og kultur for å jobbe med endringer. Du må være forberedt på endringer i arbeidsoppgavene, som følge av utviklingen. Vi vil gå over til aktivitetsbaserte arbeidsplasser i løpet av høsten 2022.

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil ha ansvar for din egen leverandørportefølje, herunder kvalitetssikring av inngående faktura og oppfølging av purringer, kommunikasjon med leverandører og vedlikehold av leverandørreskontro
  • Remittering
  • Forbedring og utvikling av arbeidsprosessene samt informasjon og opplæring ut fra din kompetanse og motivasjon

Kvalifikasjoner:

  • Du må ha minimum bachelorgrad innen regnskap eller økonomi. Lang relevant erfaring knyttet til arbeid med inngående faktura kan kompensere for utdanningskravet
  • Du må beherske norsk, skriftlig og muntlig og ha gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper
  • Erfaring med bruk av UBW ( Agresso) vil være en fordel
  • Erfaring fra arbeid innen en større organisasjon er et ønske, men ikke et krav

Personlige egenskaper:

  • Du arbeider systematisk og effektivt
  • Du er pålitelig og løsningsorientert
  • Du er imøtekommende og har gode samarbeidsevner

Vi tilbyr:

  • Vi tilbyr et sterkt fagmiljø innen regnskap og økonomi, varierte arbeidsoppgaver og muligheter til å delta i utviklingsoppgaver 
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler

Vi oppfordrer menn til å søke på stillingen.

 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4689656
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 01.07.2022