Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
12.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4643245Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 27.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Trondheim Kommune
Konsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ved Regnskapstjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent innen behandling av refusjoner til NAV. Vi søker deg som er fleksibel, løsningsorientert og interessert i hvordan du kan bidra til å løse vårt samfunnsoppdrag.
Trondheim kommune er opptatt av innovasjon og utvikling som støtter oppunder bærekraftsmålene. Vi jobber med å utvikle mer bærekraftige løsninger innen våre ansvarsområder. Alle arbeidsprosesser innen refusjonsområdet er digitalisert, og vi benytter RPA-teknologi til å håndtere enkle, repeterende oppgaver. Den digitale utviklingen vil fortsette, og vi vil øke fokus på å støtte enhetene og styrke deres kompetanse. Vi er opptatt av at teamet løser oppgavene sammen, og at den enkelte skal bruke sine styrker i samspill med resten av teamet.
Regnskapstjenesten er en del av finansområdet, med finansdirektør som områdedirektør. Vi har det overordnede ansvaret for regnskapsføringen i Trondheim kommune, og har vel 30 ansatte. Våre ansvarsområder er behandling og oppfølging av inngående og utgående faktura, refusjoner, løpende regnskapsrapportering, kontroll av regnskapsdata og støtte og veiledning til enheter i regnskapsfaglige spørsmål.
Regnskapstjenesten er opptatt av å jobbe systematisk med forbedring og utvikling, bl.a. gjennom bruk av LEAN-metodikk. Vi har et sterkt fagmiljø, varierte arbeidsoppgaver, godt arbeidsmiljø og kultur for å jobbe med endringer. Du må være forberedt på endringer i arbeidsoppgavene, som følge av utviklingen. Vi vil gå over til aktivitetsbaserte arbeidsplasser i løpet av høsten 2022.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling av ulike typer refusjonskrav til NAV og mottak/avstemminger av mottatte midler fra NAV
- Svare på henvendelser fra våre 205 enheter gjennom vår portalløsning.
- Forbedring og utvikling av arbeidsprosessene samt informasjon og opplæring ut fra din kompetanse og motivasjon
Kvalifikasjoner:
- Du må ha minimum bachelorgrad innen lønn og personal, økonomi eller jus. Lang relevant erfaring innen refusjons-/ lønnsområdet kan kompensere for utdanningskravet.
- Du må beherske norsk, skriftlig og muntlig og ha gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper.
- Det er ønskelig at du har erfaring fra arbeid med sykerefusjoner og foreldrepermisjoner, eventuelt lønn.
- Det er ønskelig at du har erfaring med Visma Multi sine systemer (Paga og HR-portalen, tidligere Visma Bluegarden Lønn og HR)
Personlige egenskaper:
Du må ha evne til å:
- arbeide systematisk og effektivt
- jobbe selvstendig og i team
- være fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver
Vi tilbyr:
- Vi tilbyr et sterkt fagmiljø innen refusjoner, varierte arbeidsoppgaver og muligheter til å delta i utviklingsoppgaver
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Vi oppfordrer menn til å søke på stillingen.
Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
12.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4643245Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 27.05.2022