• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    12.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4643245
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Regnskapstjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent innen behandling av refusjoner til NAV. Vi søker deg som er fleksibel, løsningsorientert og interessert i hvordan du kan bidra til å løse vårt samfunnsoppdrag.  

Trondheim kommune er opptatt av innovasjon og utvikling som støtter oppunder bærekraftsmålene. Vi jobber med å utvikle mer bærekraftige løsninger innen våre ansvarsområder. Alle arbeidsprosesser innen refusjonsområdet er digitalisert, og vi benytter RPA-teknologi til å håndtere enkle, repeterende oppgaver. Den digitale utviklingen vil fortsette, og vi vil øke fokus på å støtte enhetene og styrke deres kompetanse. Vi er opptatt av at teamet løser oppgavene sammen, og at den enkelte skal bruke sine styrker i samspill med resten av teamet.

Regnskapstjenesten er en del av finansområdet, med finansdirektør som områdedirektør. Vi har det overordnede ansvaret for regnskapsføringen i Trondheim kommune, og har vel 30 ansatte. Våre ansvarsområder er behandling og oppfølging av inngående og utgående faktura, refusjoner, løpende regnskapsrapportering, kontroll av regnskapsdata og støtte og veiledning til enheter i regnskapsfaglige spørsmål.

Regnskapstjenesten er opptatt av å jobbe systematisk med forbedring og utvikling, bl.a. gjennom bruk av LEAN-metodikk. Vi har et sterkt fagmiljø, varierte arbeidsoppgaver, godt arbeidsmiljø og kultur for å jobbe med endringer. Du må være forberedt på endringer i arbeidsoppgavene, som følge av utviklingen. Vi vil gå over til aktivitetsbaserte arbeidsplasser i løpet av høsten 2022.

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling av ulike typer refusjonskrav til NAV og mottak/avstemminger av mottatte midler fra NAV
  • Svare på henvendelser fra våre 205 enheter gjennom vår portalløsning.
  • Forbedring og utvikling av arbeidsprosessene samt informasjon og opplæring ut fra din kompetanse og motivasjon

Kvalifikasjoner:

  • Du må ha minimum bachelorgrad innen lønn og personal, økonomi eller jus. Lang relevant erfaring innen refusjons-/ lønnsområdet kan kompensere for utdanningskravet. 
  • Du må beherske norsk, skriftlig og muntlig og ha gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper.
  • Det er ønskelig at du har erfaring fra arbeid med sykerefusjoner og foreldrepermisjoner, eventuelt lønn.
  • Det er ønskelig at du har erfaring med Visma Multi sine systemer (Paga og HR-portalen, tidligere Visma Bluegarden Lønn og HR)

Personlige egenskaper:

Du må ha evne til å:

  • arbeide systematisk og effektivt
  • jobbe selvstendig og i team
  • være fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver

Vi tilbyr:

  • Vi tilbyr et sterkt fagmiljø innen refusjoner, varierte arbeidsoppgaver og muligheter til å delta i utviklingsoppgaver
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler

Vi oppfordrer menn til å søke på stillingen.

 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    12.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4643245
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.05.2022