• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    12.12.2021
  • Sted:
    TRONDHEIM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TRØNDELAG
  • Arbeidssted:
    TRONDHEIM
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4237647
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune

Konsulent

Trondheim Kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Byggesakskontoret er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent i avdeling administrasjon.

Avdeling administrasjon består av åtte medarbeidere og har ansvar for flere oppgaver. Det kan nevnes regnskap, innfordring, budsjett, økonomirapportering, for- og etterarbeid knyttet til Bygningsråd, arkivering og kvalitetssikring av inngående dokumenter og saker, utgående post , HR og betjening av telefoner knyttet til publikumsmottak.

Byggesakskontoret er en kommunal enhet innen virksomhetsområdet Byutvikling, underlagt kommunedirektøren.

Enheten har ansvar for behandling av bygge- og delesaker, klage og ulovlighetssaker, tilsynsvirksomhet samt kundeveiledning i henhold til plan- og bygningsloven. Byggesakskontoret består i dag av ca 50 ansatte. Vi har et bredt tverrfaglig miljø med ingeniører, arkitekter, jurister, samfunnsvitere og administrative ansatte fordelt på fire avdelinger. Avdelingene er administrative tjenester, avdeling for tilsyn, klage og juridisk kvalitetssikring, samt to avdelinger med ansvar for bygge og delesaker.

Arbeidsoppgaver:

  • Arkivering av dokumenter og saker i byggesakssystemet Plan&Build360*.
  • Kvalitetssikring/kontrollfunksjon i byggesakssystemet Plan&Build360*.
  • Lage/revidere rutiner med tanke på arkivering og andre administrative oppgaver.
  • Melde avvik i servicedesk med tanke på leverandør av  Plan&Build360*, samt delta i møter med leverandør ved behov. 
  • Andre oppgaver innen det administrative fagområde må påregnes.

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker etter medarbeider med bachelorgrad innen IT/arkiv/økonomiske administrative fag.
  • Erfaring fra offentlig sektor er svært ønskelig.
  • Gode kunnskaper og erfaringer innen IKT og bruk av digitale verktøy.
  • Erfaring fra Plan&Build360* løsning er en fordel.

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert og systematisk.
  • Du er kompetent og nysgjerrig og tør utfordre etablert praksis.
  • Du legger vekt på og evner å samarbeide godt med andre.
  • Du er fleksibel og evner å stå på i tider med høyt arbeidspress.
  • Du er serviceinnstilt, løsnings- og utviklingsorientert.
  • Du skriver og snakker godt norsk.

Vi tilbyr:

  • En utfordrende hverdag hvor du opplever at du er nyttig og verdsettes.
  • Spennende og utfordrende oppgaver i et uformelt og trivelig arbeidsmiljø.
  • Fleksitidsordning.
  • Kommunale pensjons- og forsikringsordning.
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 
  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    12.12.2021
  • Sted:
    TRONDHEIM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TRØNDELAG
  • Arbeidssted:
    TRONDHEIM
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4237647
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune