Detaljer

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    28.09.2020
  • Sted:
    TRONDHEIM
  • Stillingstype:
    Deltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TRØNDELAG
  • Arbeidssted:
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3149397
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune

Konsulent

Ved Bispehaugen og Svartlamon barnehager er det ledig en fast 70 prosent stilling som merkantil konsulent, med henholdsvis 50 prosent ved Bispehaugen barnehager, og 20 prosent ved Svartlamon barnehage.

Bispehaugen barnehager består av to hus, Møllenberg og Rosenborg barnehager, med felles administrasjon og ledelse. Det er tilsammen 37 årsverk i enheten.

Møllenberg barnehage har fem avdelinger, tre småbarn og to storbarn, med til sammen 62 barn. Barnehagen ligger på Øvre Møllenberg. Rosenborg barnehage er bygd for basedrift med 64 barn fordelt på fire grupper, to småbarn og to storbarn. Barnehagen ligger i et boligkompleks på Rosenborg Park.

Bispehaugen barnehager har en urban beliggenhet. Det er kort vei til  kunst, kultur og byliv, samt friområder med natur i festningsområdet rett utenfor portene. Barn i byen betyr mangfold og muligheter.

Svartlamon kunst- og kulturbarnehage og ReMida senteret har felles administrasjon/enhetsleder,  og ligger på Svartlamon. Barnehagen har 45 barn og er inspirert av Reggio Emlias pedagogiske filosofi.  Remida er et kultur- og miljøsenter for utveksling av ideer og dialog omkring temaene utdanning og bærekraftig utvikling.   Både barnehagen og ReMida er aktive organisasjoner i nærmiljøet på Svartlamon.

Stillingen er tillagt ansvar for arbeid med budsjett og regnskap, rapporteringer, en del personaloppgaver, merkantile oppgaver (lønn, fravær, fakturering og økonomisystemer, m.m). Oppgavene vil kunne endre seg over tid. Erfaring og kompetanse innenfor Trondheim kommune sine systemer vil være en fordel.

Arbeidsoppgaver
  • Oppfølging innen økonomi og regnskap
  • Manuell og elektronisk postbehandling og arkiv (EDB sak og arkiv)
  • Innkjøp – bestilling og mottak av varer via E-handel
  • Fakturering
  • Lønn/refusjon og fraværsrapportering
  • Bruk av ulike fagprogram
  • Forefallende kontorarbeid
  • Enkel saksbehandling
  • Tilrettelegging for leder og ansatte 
Kvalifikasjoner
  • 3-årig høgskoleutdanning/tilsvarende relevante studiepoeng, eller løser oppgaver på et høyt nivå (opparbeidet realkompetanse). Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om høyere utdanning.
  • Lederstøtte innen området lønn, personal og økonomi
  • Kompetanse og utdanning innen økonomistyring
  • Erfaring fra merkantilt arbeid
  • God IKT kunnskap er en forutsetning
  • Samarbeidsevne og effektivitet vil bli vektlagt
  • Søkeren må kunne arbeide selvstendig, være serviceinnstilt og ha god evne til samarbeid
  • God kunnskap i regnskapsoppfølging, samt post og arkivarbeid
Personlige egenskaper

Vi søker en medarbeider som

  • er serviceinnstilt og imøtekommende, og har god innsikt og kompetanse innen fagområdet
  • er strukturert og ansvarsbevisst 
  • arbeider selvstendig og har gode samarbeidsevner
  • er fleksibel og endringsvillig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • En arbeidsplass som legger til rette for faglig og personlig utvikling
  • Et trivelig arbeidsmiljø med gode kolleger med lang erfaring og høy kompetanse