• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2022
  • Stillingsfunksjon
    Fast Stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4721646
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 11.08.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Molde kommune

Konsulent, 2 stillinger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype

Det er ledig 2 faste 100% stillinger som konsulent ved seksjon Dokumentasjonsforvaltning og arkiv.


Beskrivelse av arbeidssted

Dokumentasjonsforvaltning og arkiv ledes av seksjonsleder.
Seksjonen ligger under Administrasjonsavdelingen som er en av Kommunedirektørens sentrale
stabsavdelinger. Arbeidssted er Molde.


Hovedoppgaver

Seksjonen har ansvar for kommunens dokumentforvaltning og arkiv for alle fagområder, systemansvar for kommunens digitale sak- arkivsystem, systemansvar for forsendelsessystemet SvarUt/SvarInn samt integrasjoner og ulike støttesystem.
Uttrekk og avlevering til arkivdepot.
Molde kommune benytter i dag sak- arkivsystemet Public 360.
Dokument- og arkivtjenesten ivaretar kommunens sentrale postmottak og all post formidles videre elektronisk internt i kommunen.
Deltakelse i systemutvikling, samt opplæring, rådgivning og support for brukere av sak/arkivsystemet.

Stilling som konsulent innebærer blant annet deltakelse i flere daglige arbeidsprosesser, herunder:

  • Dokumentfangst og kvalitetssikring av dokumentasjon i hele organisasjonen.
  • Deltakelse i systemutvikling, samt opplæring, rådgivning og support for brukere av sakarkivsystemet.
  • Posthåndtering, sortering, skanning og registrering.
  • Andre oppgaver som tilhører Dokumentasjonsforvaltning og arkiv.

 

Kvalifikasjoner

Vi søker en medarbeider med følgende kvalifikasjoner:

  • relevant 3- årig utdanning innen fagområdet dokumentforvaltning og arkiv
  • erfaring/kjennskap til arkiv
  • erfaring/kjennskap til elektronisk dokumenthåndtering
  • kjennskap til kommunal forvaltning- generelt gode datakunnskaper
  • gode relasjons- /samhandlingsegenskaper
  • utviklingsorientert og strukturert
  • initiativrik, engasjert og lærevillig
  • behersker norsk muntlig og skriftlig
  • positiv serviceinnstilling
  • gode samarbeidsevner
  • evnen til å jobbe selvstendig og nøyaktig i en hektisk hverdag


Personlig egnethet vektlegges

Vi følger kommunens etiske retningslinjer der ærlighet og gode holdninger er en forutsetning.

 

Vi tilbyr

• En variert, utfordrende og spennende arbeidshverdag.
• Faglig og personlig utvikling og gode kollegaer og et godt arbeidsmiljø.
• Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale.
• Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Søknad

Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med til arbeidsgiver ved ev. intervju.
Elektronisk søknadsskjema skal benyttes.

 

Søkerliste

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

 

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2022
  • Stillingsfunksjon
    Fast Stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4721646
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 11.08.2022