Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
22.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
5668103Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 03.04.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Kommunikasjonsrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bærum kommune gjennomfører hvert år store investeringer. Porteføljen inneholder etablering av nye gater, torg og parker, skoler, barnehager, eldreboende og kulturbygg. Prosjektene handler om å etablere sosial bærekraft og samfunnsnyttig infrastruktur med høy miljøprofil til nytte for Bærums innbyggere. Profesjonell kommunikasjon knyttet til prosjektgjennomføring er avgjørende for vellykkede resultater og fornøyde naboer. Vi lyser nå ut en fast stilling og ett tre-års engasjement som kommunikasjonsrådgiver.
Vi trenger kommunikasjonsrådgivere som kan bidra både strategisk og operativt i kommunikasjon rundt planlegging og gjennomføring av store byutviklings- og eiendomsprosjekter. Du vil være prosjektets bindeledd mellom publikum, berørte naboer, andre interessenter, entreprenører og kommunen. Pågående aktuelle prosjekter er blant annet Nadderud idrettspark, Sandvika sentrum øst og Flytårnområdet.
Du vil bli organisert som en del av Kommunikasjonsenheten, men jobbe tett sammen med prosjektorganisasjonen. Du må ha erfaring med kommunikasjon i infrastrukturprosjekter og du bør helst ha erfaring fra offentlig virksomhet. Har du kompetanse og erfaring med medvirkning stiller du sterkt.
Du må ha et hjerte for god kommunikasjon, være språklig sikker og ha gode samarbeidsevner. I tillegg må du være komfortabel med å representere kommunen i krevende situasjoner.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3 års høyere utdanning innen kommunikasjon eller journalistikk. Særlig relevant arbeidserfaring kan i enkelte tilfeller oppveie kravet til utdanning
- Minimum 5 års bred erfaring med kommunikasjonsarbeid
- Erfaring med kommunikasjon i investeringsprosjekter og forstå byggherrerollen
- Kompetanse på «historiefortelling» med kunnskap om innholdsproduksjon til tradisjonelle, digitale og sosiale medier
- Forståelse for verdien av god intern og ekstern dialog og publikumskontakt
- Erfaring med mediehåndtering og beredskapsarbeid, samt god forståelse for hvordan mediene jobber og fungerer
- Svært god skriftlig og muntlig formidlingsevne
Personlige egenskaper:
- Nytenkende og initiativrik
- Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Kan sette deg inn i komplekse problemstillinger og arbeide etter korte tidsfrister
- Fleksibel og med samarbeidsevner som skaper gode resultater og gjør andre gode
- Jobbe selvstendig
- God relasjonsbygger, men også evne til å stille kritiske spørsmål til prosjektgjennomføring
- Komfortabel med å representere kommunen alene
Vi tilbyr:
Foruten viktige og samfunnsnyttige oppgaver, får du følgende i denne rollen:
- Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
- Nye flotte lokaler med hyggelig kantine, sentralt beliggende i Sandvika
- Aktivitetsbaserte kontorer med mulighet for fleksibelt arbeidssted
- Fleksitidsordning
- Treningsfasiliteter gjennom bedriftsidrettslaget
- Sykkelparkering og fine garderobefasiliteter
- Gode pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon
- Mulighet for kompetanseutviklingsstipend (fast ansatte)
- Elbil-pool og elsykler
- Lønn etter avtale
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
22.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
5668103Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 03.04.2024