Kommunikasjonsrådgiver

Trøndelag fylkeskommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du være med og skape historie i Trøndelag? 

Trøndelag fylkeskommune har ledig stilling som kommunikasjonsrådgiver med kontorsted i Trondheim eller Steinkjer. Som kommunikasjonsrådgiver i fylkeskommunen blir du en del av et dyktig og engasjert team på ni faste rådgivere. Kommunikasjonsseksjonen har ansvaret for strategisk kommunikasjonsrådgiving, ekstern og intern kommunikasjon inkludert mediekontakt, sosiale medier, hjemmeside, intranett, klarspråk, kampanjer og grafisk profil. 

Arbeidsoppgaver:

  • Strategisk og operativ kommunikasjonsrådgivning for ledere og fagavdelinger
  • Planlegge og gjennomføre kommunikasjonstiltak i samarbeid med fagavdelinger
  • Produsere innhold for og publisere i våre kanaler
  • Identifisere og forberede mediesaker og håndtere mediehenvendelser
  • Foto, video og videoredigering

Kvalifikasjoner:

  • Høyere kommunikasjonsfaglig utdanning (minimum 4 år). Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Solid erfaring fra kommunikasjonsrådgivning og strategisk bruk av kanaler og budskap
  • Erfaring fra digital kommunikasjon, med vekt på sosiale medier og videoproduksjon 
  • Du må være språkbevisst og formulere deg godt, skriftlig og muntlig 
  • Evne til å sette seg inn i og forstå offentlig forvaltning

Personlige egenskaper:

  • Evne til å formidle komplekse saker på en enkel måte
  • Selvstendig, løsningsorientert og stor praktisk gjennomføringsevne
  • Lærevillig, delingsvillig, kreativ og modig - med interesse for å prøve ut nye metoder 
  • Gode samarbeidsegenskaper, og evne til å bidra positivt i et engasjert og kompetent arbeidsmiljø 
  • Høy arbeidskapasitet og leveringsevne 

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å bli del av et engasjerende kommunikasjonsmiljø 
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver 
  • Lønn etter avtale og gode forsikringsordninger 
  • Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker 

Innplassering i stillingstittel vil vurderes etter utdanningsbakgrunn.