• Företag
    Gjerdrum kommune
  • Ansökningstiden
    12.12.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4226130
  • Se här för andra jobb från Gjerdrum kommune
  • Uppdaterad 05.12.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Gjerdrum kommune

Kommuneoverlege

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Gjerdrum kommune søker en samfunnsengasjert og samarbeidsorientert kommuneoverlege som ønsker å bidra til å utvikle kommunens folkehelse og legetjenester. Kommuneoverlegen skal blant annet etablere et kommunalt legesenter. Videre må kommuneoverlegen arbeide tett med det psykososiale ressurssenteret opprettet etter leirskredet. Stillingsinnehaveren rapporterer til kommunedirektør og har en sentral og synlig rolle i kommunen.

Arbeidsoppgaver:

  • Medisinskfaglig rådgiving i organisasjonen
  • Myndighetsoppgaver etter lov om psykisk helsevern
  • Overordnet smittevernfaglig ansvarlig i kommunen
  • Ansvar for andre oppgaver som etter lov er tillagt kommuneoverlegen
  • Samfunnsmedisinsk rådgivning i kommunens folkehelsearbeid, forebyggende arbeid og i kommunens plan- og samfunnsutvikling
  • Folkehelsekoordinatorrollen er p.t. tillagt kommuneoverlegen
  • Ansvar for kommunale legetjenester
  • Bidra i samhandling med andre kommunale helsetjenester og med spesialisthelsetjenesten
  • Fagansvar, økonomisk og administrativt ansvar for fastlegeordningen i kommunen
  • Overordnet ansvar for LIS1-lege og lege i spesialisering
  • Ansvar for etablering, drift og utvikling av nytt, kommunalt legesenter
  • Deltakelse i kommunens kriseledelse

Kvalifikasjoner:

  • Offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon, og fullført norsk turnus eller LIS1 (under kvalifikasjoner)
  • Ønske om spesialisering eller påbegynt spesialisering i samfunnsmedisin, kommunen vil ev. tilrettelegge for slik spesialisering
  • Relevant erfaring
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B og disponere bil

Personlige egenskaper:

Vi søker en medarbeider som

  • Har engasjement for rollen
  • Er fleksibel, viser initiativ og er løsningsorientert
  • Er engasjert pådriver og inspirator i tverrfaglig samarbeid; kommunalt og interkommunalt
  • Ønsker å arbeide med spennende og varierte samfunnsmedisinske oppgave
  • Ser lokalsamfunnets muligheter og utvikling 
  • Liker å ha en sentral og synlig rolle i lokalsamfunnet og overfor politisk nivå

Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt

Vi tilbyr:

  • Et spennende og hyggelig arbeidsmiljø i kommunen
  • Et godt faglig samarbeid og nettverk med de andre fem kommunene i Gardermoregionen
  • Stor grad av frihet i tilrettelegging av eget arbeid
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter 
  • Lønn etter avtale og meget god pensjonsordning

Politiattest må framlegges ved ansettelse. 

Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer
meroffentlighet ved tilsettinger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for
bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir informert og får mulighet til eventuelt å
trekke sin søknad før offentliggjøring, jf. offentleglova § 25.

 

  • Företag
    Gjerdrum kommune
  • Ansökningstiden
    12.12.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4226130
  • Se här för andra jobb från Gjerdrum kommune
  • Uppdaterad 05.12.2021