• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    23.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4912844
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 13.12.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Kommunedirektør

Offentlig forvaltning

Færder kommune søker visjonær og handlekraftig kommunedirektør

Færder ble dannet i 2018 etter en sammenslåing av kommunene Nøtterøy og Tjøme. Kommunen er en del av Tønsberg-regionen og ligger i et område med høy vekst og verdiskaping. Færder er kjent for å være en stor hyttekommune. Med sjøen og naturen i umiddelbar nærhet og kort reisevei til Oslo, er Færder også et attraktivt sted å bo.

Færder kommune er i vekst og utvikling. Vi er en kommune med vind i seilene. Kommunen har i dag mer enn 27.000 fastboende innbyggere - og vi skal vokse i årene framover. I tillegg tilbringer mer enn 15.000 personer sommermånedene i hytter og andre fritidsboliger i vakre Færder kommune. Kommunens attraktivitet skaper både muligheter og utfordringer. Vi jobber derfor hele tiden med å skape "den gode veksten" for kommunen.

For å lede arbeidet med å utvikle kommunes potensial for videre vekst og balansert utvikling, søker vi nå etter en visjonær og handlekraftig:

Kommunedirektør

Som toppleder i Færder vil du ha en nøkkelrolle i arbeidet med å bygge framtidens kommune. Med deg på laget vil kommunen få en kompetent og motivert toppledergruppe, sammen med nærmere 1800 engasjerte medarbeidere.

Færder kommune leverer i dag tjenester av god kvalitet og har god økonomistyring. Kommunen er preget av korte beslutningslinjer og godt arbeidsmiljø. Den blir beskrevet som veldrevet, "passe stor", og som en "se til"-kommune.

Selv om Færder er en kommune hvor det meste er på stell, finnes det også forbedringsområder. Færder står dessuten, som andre norske kommuner, foran store omstillinger i årene framover. Som toppleder vil derfor stikkord som nytenkning, videreutvikling, kompetanseutvikling, bærekraft, økonomistyring og digitalisering stå sentralt i arbeidet.

I denne stillingen vil du få mulighet til å vokse og utvikle deg som leder - i tett samarbeid med andre ledere, fagpersoner og politikere. Og ikke minst, som toppleder i Færder kommune vil du sette ditt preg på organisasjonen gjennom ditt lederskap og bidra til vekst og god samfunnsutvikling

Ønsket bakgrunn/erfaring

  • Relevant utdannelse på høgskole- eller universitetsnivå
  • Ledererfaring fra en større, gjerne kompleks organisasjon i offentlig sektor – helst kommunal
  • Erfaring med å lede utviklings- og endringsprosesser
  • Erfaring med å håndtere mange forskjellige interessentgrupper på en tillitsskapende måte
  • Kompetanse og god forståelse for økonomi
  • Forståelse for politiske prosesser og for forholdet mellom administrasjon og politikk
  • Kjennskap til samarbeid med tillitsvalgte
  • Kompetanse og god forståelse for bruk av digitale verktøy

Lederstil/personlige egenskaper

  • Tydelig og trygg ledelse
  • Åpen og tillitsskapende
  • Teambygger som evner å delegere, involvere og gi tillit
  • Holder oversikten og ser helheten uten å være kontrollerende
  • Utviklings- og løsningsorientert
  • God gjennomføringsevne
  • God og tydelig kommunikator, muntlig og skriftlig - men også lyttende

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt ordfører Jon Sanness Andersen, 906 90 389 eller våre rådgivere i Skagerak Consulting, May-Britt Nordli, 913 04 874 eller Tom R. Gogstad, 951 75 241. Søknad med CV registreres i vårt digitale søknadssystem, gjerne så raskt som mulig og senest innen søknadsfristens utløp. Link til utlysningen for søkere:


https://skc.no/stilling/faerder-kommune-soker-visjonaer-og-handlekraftig-kommunedirektor/

 

Du kan fram til søknadsfristens utløp, ta kontakt med oss på konfidensiell basis og få informasjon om stillingen.

-------------------------------------------------------------------------

I likhet med alle andre offentlige stillinger, vil det for denne stillingen bli utarbeidet en søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle som søker på stillingen. Denne søkerlisten vil i utgangspunktet ikke sendes ut, men vil være offentlig og derfor tilgjengelig for alle som ber om innsyn. Det er mulig å søke om å slippe å stå på den offentlige søkerlisten, men kravene er strenge. Ønsker du at navnet ditt ikke skal stå på denne listen, må du krysse av og begrunne dette i det elektroniske søknadsskjemaet. Dersom søknaden ikke innvilges, vil du få mulighet til å trekke deg fra prosessen. Om det innkommer klage på innvilget unntak fra offentlighet, vil Statsforvalteren kunne overprøve beslutningen slik at opplysninger om søkerne likevel kan bli offentliggjort. Dersom dette skulle skje, vil du bli varslet på forhånd.

For å unngå bedrageriforsøk, vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft.

Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no

 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    23.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4912844
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 13.12.2022