• Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    16.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5896244
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune
Ledig stilling

Sør-Odal kommune

Kommunalsjef Innovasjon og samskaping

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Sør-Odal kommune søker en engasjert og visjonær kommunalsjef for innovasjon og samskaping. Som kommunalsjef vil du ha en nøkkelrolle i å utvikle innovative løsninger og styrke samarbeidet innad i kommunen og mellom kommunen, innbyggere, næringsliv og andre aktører. Du vil få en sentral rolle i strategisk ledelse, utvikling og omstilling av kommuneorganisasjonen, med mål om å forbedre kommunens tjenester og skape bærekraftige løsninger for fremtiden.

Kommunalområdet omfatter følgende områder: HR, organisasjons- og tjenesteutvikling, kommunikasjon og digitalisering, dokumentsenter, politisk sekretariat, kvalitet og sikkerhet, innbyggerdialog og samskaping, bibliotek, kultur, folkehelse og frivillighet.

Kommunalsjefen har som nevnt en strategisk rolle, og skal på kommunedirektørens vegne arbeide med organisasjons- og tjenesteutvikling med et helhetlig og framtidsrettet blikk. På vegne av kommunedirektøren har kommunalsjef faglig, økonomisk, personal- og administrativt ansvar for sitt kommunalområde, og arbeider på tvers av tjenesteområder for å sikre riktig utnyttelse og utvikling av kompetanse og ressurser.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen HR, organisasjons- og tjenesteutvikling, innovasjon, samfunnsvitenskap, ledelse, eller lignende.
  • God erfaring med ledelse av utvikling - og kunnskapsbasert arbeid.
  • God forståelse for offentlig sektor og kommunal forvaltning.
  • God forståelse for- og evne til å jobbe målrettet med statistikk og analyse slik at kommunen tar gode evidensbaserte beslutninger.
  • Sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • God erfaring med økonomiledelse og styring.
  • God forståelse for endringsledelse og lærende organisasjoner.
  • Det er en fordel med kompetanse innen arbeidsrett.

Personlige egenskaper:

Du må:

  • Være engasjert og initiativrik.
  • Være strukturert og målrettet.
  • Ha gode lederegenskaper og evne til å motivere andre.
  • Være fleksibel og tilpasningsdyktig.
  • Ha god evne til å bygge relasjoner og nettverk.
  • Ha evne og vilje til å delegere og involvere.
  • Evne til å tenke kreativt og finne nye løsninger på komplekse utfordringer.

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende stilling i en kommune med høye ambisjoner.
  • Mulighet til å påvirke og forme fremtidens kommunale tjenester.
  • Gode utviklingsmuligheter og et godt arbeidsmiljø.
  • Konkurransedyktige betingelser.
 

  • Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    16.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5896244
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune