Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
13.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5993313Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Kommunalsjef Eiendom
Offentlig forvaltning
Vil du være med å utvikle en av Norges mest spennende kommuner?
Lillestrøm kommune er landets 9. største kommune med ca. 95.000 innbyggere og ligger i en av Norges mest spennende og ekspansive regioner. Lillestrøm by og tettstedene i kommunen opplever stor vekst, og har stort potensial for å øke sin attraktivitet. Lillestrøm kommune har store ambisjoner innen by- og tettstedsutvikling. Vi skal legge til rette for utvikling og infrastruktur på en måte som gjør at kommunen evner å skape både en spennende by og attraktive, livskraftige lokalsamfunn. I tillegg skal kommunen håndtere forventet befolkningsvekst på en bærekraftig måte.
Kommunalområde Eiendom er ett av fem kommunalområder innen tjenesteområdet Klima og infrastruktur. Klima og infrastruktur har ansvaret for utvikling og gjennomføring av investeringsprosjekter, samt forvaltning, drift og utvikling av kommunens infrastruktur, i hovedsak knyttet til formålsbygg og kommunalteknisk infrastruktur. Tjenesteområdet har mer enn 500 medarbeidere.
Kommunalsjef eiendom har ansvaret for å lede kommunens eiendomsområde, herunder forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av eiendomsporteføljen. Kommunalområdet er organisert med tre avdelinger: eiendomsdrift, eiendomsforvaltning og boligforvaltning. Kommunen eier og forvalter ca. 450.000 m2 bygningsmasse og rundt 1000 kommunale boliger.
Kvalifikasjoner:
Formelle krav:
- Høyere utdanning innen relevant fagområde.
Fag/erfaring:
- Lang og relevant erfaring fra eiendomsforvaltning, eiendomsdrift eller lignende roller.
- Ledererfaring fra overordnet og strategisk nivå innenfor fagfeltet
- Fordel med erfaring fra offentlig sektor
- God forståelse for samspillet mellom politikk og administrasjon er ønskelig
- God økonomi og budsjettforståelse er nødvendig
- God kjennskap til lov- og avtaleverk i offentlig sektor er ønskelig, særlig innenfor fagområdene som kommunalområdet er ansvarlig for
Personlige egenskaper:
- Du tar vare på dine medarbeidere
- Du skaper engasjement og vekker tillit
- Du er serviceorientert
- Du er pragmatisk og løsningsorientert
- Du er en relasjonsbygger, både internt og eksternt
- Du har et strategisk tankesett og evner å innta et helhetsperspektiv
- Du er en sterk og tydelig leder som evner å gjennomføre nødvendige endringer
- Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
Vi tilbyr:
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
13.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5993313Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune