• Company
    Skatteetaten
  • Application deadline
    04.05.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0663, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6169360
  • Look here for other jobs from Skatteetaten
Vacancy

Skatteetaten

Klar for en karriere innen anskaffelser? Vi søker nye talenter!

Direktorater og tilsynsorgan

Vi søker deg som vil jobbe med anskaffelser i et miljø med høy kompetanse og faglig engasjement

Har du litt erfaring eller fullfører studiene dine våren 2025, f eks. innen jus, økonomi eller offentlig administrasjon og styring? Har du i tillegg kunnskap eller interesse for offentlige anskaffelser og har lyst til å bidra til et viktig samfunnsoppdrag? Da kan dette være jobben for deg!

Hva vi jobber med

Hos oss får du muligheten til å jobbe i et fagmiljø som verdsetter kompetanse, utvikling og høy faglig standard. Vi har en sentral rolle i hvordan offentlige midler brukes på en strategisk og effektiv måte, og anskaffelser er et av våre viktigste verktøy for å løse samfunnsoppdraget vårt.

Vår seksjon har ansvar for hele anskaffelsesprosessen – fra planlegging og gjennomføring til oppfølging av kontrakter. Vi jobber kategoribasert og samarbeider tett med fagmiljøer og beslutningstakere på strategisk nivå. Hvert år anskaffer vi varer og tjenester for om lag 2,9 milliarder kroner, innen hovedkategoriene: IT, personell, administrasjon, eiendom og facility services. Som et av Norges største IT-miljøer utvikler vi stadig nye og moderne løsninger for å forenkle hverdagen til brukerne våre.

Hva du kan forvente
Du blir en del av et sterkt fagmiljø med 20 engasjerte og dyktige kollegaer som trives godt sammen. Vi har en kultur preget av åpenhet, samarbeid og deling, og vi legger stor vekt på faglig utvikling.

Hos oss får du

  • en bratt læringskurve og god opplæring
  • mulighet til å jobbe tett med erfarne fagfolk
  • en spennende og variert arbeidshverdag
  • et hyggelig arbeidsmiljø der vi støtter og utfordrer hverandre

Høres dette ut som noe for deg? Da håper vi du søker og blir en del av laget vårt! 

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som har relevant utdanning på masternivå, eller fullfører utdanningen din med gode resultater våren 2025. Vi er særlig interessert i søkere med mastergrad i rettsvitenskap, forretningsjus og økonomi eller offentlig administrasjon og styring.

  • det er er en fordel om du har kunnskap om anskaffelsesregelverket, f.eks. innkjøpsledelse, enkeltemne eller masteroppgave innen offentlige anskaffelser
  • det er en fordel om du har interesse for eller erfaring med bruk av digitale verktøy

Husk at du må laste ned attester og vitnemål som vedlegg til søknaden din. Om du har tatt utdanningen din i utlandet, må du også legge ved godkjenning fra NOKUT/ Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.  

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er lærevillig og trives med å utfordre deg selv. Du vil samarbeide tett med ulike fagmiljøer, både internt i anskaffelser og på tvers i etaten, derfor er det viktig at du er flink til å bygge relasjoner og liker å jobbe i team. God kommunikasjon er også viktig i anskaffelsesprosesser. Du må derfor kunne formidle informasjon klart og presist – både skriftlig i konkurransedokumenter og muntlig i dialog med fagmiljøer og leverandører.

I tillegg er gode ferdigheter i planlegging og prioritering essensielt. Dette sikrer fremdrift i enkeltanskaffelser og bidrar til en effektiv gjennomføring av øvrige oppgaver.

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: Du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får gode pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag, med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som rådgiver med en årslønn mellom kr 500 000 og kr 700 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. 

Verdt å merke seg før du søker

Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse, enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV, hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et eget søknadsbrev.

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

 

  • Company
    Skatteetaten
  • Application deadline
    04.05.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0663, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6169360
  • Look here for other jobs from Skatteetaten