• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5171, LODDEFJORD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4610404
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Jurist/saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Bergen Vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et distrikt med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1.770 brukere. Vi er lokalisert på Vestkanten i Loddefjord. 
NAV Bergen Vest er en spennende arbeidsplass i kontinuerlig utvikling og det stilles høye krav til service samt å yte gode tjenester til innbyggerne i de to bydelene. Tjenesten har høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere med lav terskel for å bidra på tvers av avdelinger til beste for tjenesten som helhet. 
 
Vi har nå ledig en faste stillinger som jurist, med snarlig tiltredelse.  

Arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester og etter Lov om helse og omsorgstjenester i kommunen, samt konsultasjon og juristfaglig bistand til kollegaer. Økonomisk rådgivning, bistand til brukere med gjeldsproblematikk, kartlegging av gjeldsforhold, forhandlinger med kreditorer, og forhandling av gjeldsordninger. Kartlegging og utredning, innsøking til og oppfølgning av behandling, attførings- og arbeidsrettede tiltak etc. må påregnes. Arbeidsoppgaver vil kunne variere utfra de behov kontoret til enhver tid har.

Kvalifikasjoner:

Det kreves juridisk embetseksamen / master i rettsvitenskap.

Ønskelig med erfaring fra sosialtjenesten

Fordel med erfaring fra fagsystemet Socio

Personlige egenskaper:

Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet som evne til å arbeide selvstendig, målstyrt og systematisk, herunder evne til å holde seg oppdatert på aktuelt lov- og regelverk, og bidrag aktivt tolkning og formidling av dette. Det forventes evne til samarbeid og evne til å ta initiativ, samt evne til å oppnå resultater i samhandling med brukerne. Videre vektlegges forståelse for sosialtjenesten i Nav sine utfordringer og utviklingsbehov. Da sosialtjenesten er en krevende arbeidsplass er det nødvendig med høy arbeidskapasitet.

Vi tilbyr:

Lønn etter kvalifikasjoner
Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP)
Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger
Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
Veiledning og muligheter for kompetanseheving
Fleksibel arbeidstid
Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden
Inkluderende arbeidsmiljø (IA) 
En organisasjon i utvikling 

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5171, LODDEFJORD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4610404
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.05.2022