Ledig stilling

Hemsedal Kommune

Jurist/rådgiver

Offentlig forvaltning

Hemsedal kommune har ledig en 100% fast stilling i kommunedirektørens stab. Arbeidsoppgavene spenner over et bredt felt innenfor offentlig forvaltning. Stillingen gir mulighet til å jobbe med et mangfold av juridiske problemstillinger, samt utvikle internkontroll og beredskaps- og informasjonssikkerhetsområdet til kommunen.

Som ansatt i Hemsedal Kommune er du med på å løse et viktig samfunnsoppdrag sammen med dyktige og dedikerte kollegaer. Du vil jobbe tett med ledelsen i etatene, avdelingene og politisk ledelse.  

Arbeidsoppgaver og ansvar

  • Juridisk rådgivning
  • Beredskapskoordinator
  • Personvernombud
  • Internkontroll
  • Prosjektarbeid
  • Intern opplæring og undervisning innen de ulike ansvarsområdene
  • Andre oppgaver kan bli lagt til stillingen

Hemsedal kommune har fokus på innovasjon og utvikling, og vi søker deg som har et brennende engasjement for dette.

Ønsket utdanning og erfaring

  • Jurist eller annen relevant utdanning på masternivå. Erfaring og annen utdanning fra relevant fagkrets kan erstatte kravet om mastergrad. 
  • Erfaring og kjennskap til offentlig/kommunal sektor
  • Det kan bli krav om sikkerhetsklarering

Personlige egenskaper
Den rette kandidaten for oss vil være en kollega som er tillitsskapende, kompetent og en god lagspiller. En som aktivt bidrar til fornyelse og forbedring, og har følgende egenskaper: 

  • God evne til å kommunisere 
  • Gode samarbeidsevner, samtidig som du må kunne arbeide strukturert og faglig selvstendig 
  • Analytisk, systematisk, og resultatorientert 
  • Fleksibel og endringsvillig
  • Åpen, ærlig og omgjengelig 
  • Har gjennomføringsevne og tar i et tak når det trengs 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Vi legger stor vekt på personlige egenskaper.

Vi tilbyr:

  • En spennende, variert og fleksibel arbeidsdag  
  • Samarbeid med de mange ulike fagmiljøene en kommune består av 
  • Et sosialt og kreativt arbeidsmiljø med stor grad av påvirkning på egen arbeidshverdag 

Elektronisk søknadsprosess:
Søknad skal sendes elektronisk, og vitnemål og attester skal lastes opp som en del av den elektroniske søknaden. Referanser vil bli innhentet.

Kontaktperson
Stephan Gundersen, Kommunedirektør, mobil 912 39 900, e-post: stephan.gundersen@hemsedal.kommune.no