• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4879094
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
Ledig stilling

Halden kommune

Jurist – Kommunalavdeling Teknisk (100% stilling)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Beskrivelse av arbeidssted:

Vi søker en juridisk rådgiver i 100% stilling til Kommunalavdeling teknisk. Stillingen er et årsvikariat med mulighet for fast ansettelse. Stillingen er organisatorisk plassert i direktør teknisk sin stabsfunksjon. Arbeidsted er for tiden Storgata 7 i sentrum av Halden. Vi kan tilby en spennende og utfordrende stilling i et fremtidsrettet fagmiljø

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

Arbeidsoppgavene vil hovedsak knytte seg til juridiske vurderinger på tvers av tjenesteområdene innen kommunalavdeling teknisk og omfatter blant annet kjøp og salg av fast eiendom, kontraktshåndtering, men også andre oppgaver innen veiforvaltning, vann og avløp, renovasjon havn og brannvesen. Du må regne med å jobbe med oppgaver knyttet til hele kommunalavdelingens oppgavefelt og med både privat- og offentligrettslig juss. Til stillingen ligger også et ansvar for kommunens forsikringsordninger. Skriving av politiske saker og oppfølging av politiske vedtak er sentralt for stabsfunksjonene og gjelder i høyeste grad også denne stillingen.

I tillegg til dette vil du bistå i kommunens byggeprosjekter og oppfølgning av entreprisekontrakter. Erfaring innenfor entrepriserett og eventuelt offentlige anskaffelser er derfor ønskelig.

 

Ønskede kvalifikasjoner og utdanning:

Stillingen er kompleks, og vi ønsker en person med mastergrad innen rettsvitenskap evt juridisk embetseksamen.. Da stillingen medfører utstrakt kommunikasjon både internt og eksternt ønsker vi at du har meget god fremstillingsevne både muntlig og skriftlig. Det er ønskelig at du har relevant kompetanse og praksis fra privat eller offentlig virksomhet innenfor et eller flere av fagområdene. Du bør ha kjennskap til offentlig forvaltning og ha god kunnskap om og erfaring med bruk av digitale verktøy og arkivrutiner. Det er en fordel at du har førerkort klasse B, men dette er ikke noe krav.

 

Personlige egenskaper: 

Vi er opptatt av å bygge et humørfylt, raust og inkluderende miljø og ønsker at du er med på å bidra til dette.

Du bør ha evne til å se muligheter og løsninger, og være initiativrik og utviklingsorientert. Du må ha evne til å jobbe strukturert og kunne se helhet og sammenhenger. Du må være analytisk og ha en god og tydelig framstillingsevne

Du bør ha høy arbeidskapasitet og du må like å jobbe i et hektisk miljø. Du må selvfølgelig være serviceinnstilt og ha evnen til å samarbeide på tvers av fag og organisasjon og ikke minst være meget god i dialog med innbyggere, lag og foreninger og næringsliv.

Det er kanskje unødvendig å si, men vi legger stor vekt på personlig egnethet i denne stillingen.

Du må stå inne for kommunes verdier – Åpenhet, tillit, respekt og redelighet

 

Vi kan tilby:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Et hektisk men trivelig arbeidsmiljø
  • Gode kollegaer som heier på deg og spiller hverandre gode
  • Interessante arbeidsoppgaver
  • Mulighet for hjemmekontor
  • Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30

 

 Arbeidsforholdene er ellers på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og avtaleverk.

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

 Lønn i hht lov og avtaleverk

 

Rekrutteringsprosess

Vi ønsker en effektiv rekrutteringsprosess, og har fastsatt tid for gjennomføring av intervjuer. Du må derfor kunne delta på intervjuer på de oppsatte dagene, men med mulighet for å velge mellom flere tidspunkter i løpet av dagen.

1. gangs intervju: 12.desember

Ved behov - 2. gangs intervju: 19.sesember

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4879094
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune