• Bedrift
    Tønsberg kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Revetal
    TØNSBERG
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5838576
  • Se her for andre jobber fra Tønsberg kommune
  • Oppdatert 22.10.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

Jurist innenfor kommunaltekniske saker

Offentlig forvaltning

Tønsberg kommune er en spennende, moderne og serviceorientert kommune med høyt aktivitetsnivå. En kommune som setter sine innbyggere i sentrum. Vår administrasjon er organisert i tjenesteproduserende virksomhet med resultatansvar og vide fullmakter. Det skjer mye i Tønsberg. Vi vil være på offensiven! Vi arbeider aktivt med kompetanseheving for våre ansatte og er i en rivende utvikling innen informasjonsteknologi. Vi søker etter medarbeidere som ønsker å bidra til service, kvalitet, teamarbeid og fleksibilitet. Om vi arbeider på trygg historisk grunn, er vi på jakt etter medarbeidere med nye tanker. 

Tønsberg kommune Kommunalteknikk er ansvarlig for en rekke viktige funksjoner innen kommunen – blant annet vei, vann, avløp og overvann. Vi er 30 ansatte og holder til i Re rådhus. Virksomheten har et godt fagmiljø med god kompetanse innen forvaltning, prosjektutvikling og prosjektoppfølging.

For å styrke vår juridiske kompetanse ønsker vi å ansette en jurist i nyopprettet stilling.   

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle klagesaker innenfor virksomheten, med hovedvekt innenfor vann og avløp og vei-saker samt klager på kommunale gebyrer.

  • Motta og vurdere regresskrav og erstatningssaker med hovedvekt innenfor veg-, vann- og avløpsområdet 

  • Intern rådgivning, veiledning og kvalitetssikring i juridiske spørsmål innenfor virksomhetens fagområder

  • Utarbeide aktuelle saker som sendes til politisk behandling og kvalitetssikre juridiske betraktning i politiske saker som andre ansatte i virksomheten utarbeider.

  • Utarbeide og revidere lokale forskrifter innenfor fagområdene samt gi uttalelse til aktuelle forskrifter og lovverk som er av interesseområde for virksomheten

  • Fremforhandle utbyggingsavtaler, kommunaltekniske avtaler - og momskompensasjonsavtaler etter justeringsmodellen med utbyggere

  • Behandle og kvalitetssikre kontraktsavtaler feks NS8405, NS8406, NS8407 

  • Inngåelse av grunneieravtalertiltredningsavtaler og andre avtaler i forbindelse med gjennomføring av våre prosjekter 

  • Bistå i saker som skal til forliksråd og retten  

  • Forberede og gjennomføre ekspropriasjon  

  • Klagebehandling andre typer klager som virksomheten mottar

Andre oppgaver innenfor virksomhetens ansvarsområde kan bli tillagt stillingen utfra søkers kvalifikasjoner og etter virksomhetens behov.

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker etter en jurist med spesialområde innenfor virksomhetens fagområder, som vann og avløp, vei-saker med mer. 
  • Det er ønskelig at søker har kunnskap innenfor de aktuelle fagområdene og evner å tilegne seg relevant kunnskap.
  • Vi ser gjerne at søker har noe kjennskap til offentlig forvaltning.
  • Stillingen vil ha en bred kontaktflate - mot innbyggere, andre eksterne samarbeidspartnere og internt i kommunen - noe som betyr at du må kunne kommunisere godt, både muntlig og skriftlig.
  • Søker må ha gode datakunnskaper og ha lett for å tilegne seg nye kunnskaper.

Personlige egenskaper:

  • Du må ha evne til å arbeide systematisk og målrettet, både selvstendig og i team.
  • Positiv innstilling og godt humør vektlegges.  
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
  • Gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt
  • Førerkort klasse B er ønskelig

 Vi kan tilby:

  • En trygg og faglig interessant stilling
  • Et godt fagmiljø
  • Nødvendig opplæring og kurs vil bli gitt
  • Konkurransedyktige betingelser med gode pensjonsordninger
  • Hjemmekontorløsning
  • Fleksibel arbeidstid med gunstig sommertid
  • Frihet til å forme egen arbeidsdag

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.

 

  • Bedrift
    Tønsberg kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Revetal
    TØNSBERG
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5838576
  • Se her for andre jobber fra Tønsberg kommune
  • Oppdatert 22.10.2024