Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Larvik kommune

Jurist

Offentlig forvaltning

Er du jurist og har lyst på nye utfordringer?

På byggesak i Larvik kommune er vi 15 ansatte med ulik faglig bakgrunn. Vi har spennende arbeidsdager og mange utfordringer i et engasjerende fagmiljø.

Vi trenger nå en jurist som kan jobbe med både ordinær byggesaksbehandling og ulovlighetsoppfølging etter plan- og bygningsloven. Dette betyr at arbeidshverdagen din vil innebære nær kontakt med private og profesjonelle parter, og en viktig oppgave vil være veiledning og dialog for å sikre god saksbehandling og gode saksprosesser. Det er stor arbeidsmengde og fokus på det arbeidet vi utfører, så evne til å være serviceinnstilt og løsningsorientert er sentralt. 

Kvalifikasjoner:

  • Du har master i rettsvitenskap eller annen relevante utdanning på masternivå
  • Du må ha meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Du må ha god rolleforståelse
  • Det er en fordel hvis du har kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven

Personlige egenskaper:

  • Du må like å snakke med mennesker
  • Du må ha evnen til å jobbe både selvstendig og i team
  • Du må ha gjennomføringsevne, og være glad i nye utfordringer
  • Du må være nøyaktig og opptatt av å levere arbeid av høy kvalitet
  • Du må ha god rolleforståelse

Vi legger vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr:

  • Vi er glade i å samarbeide og er kolleger som støtter hverandre
  • Vi deler kunnskap og gjør hverandre gode
  • Vi setter pris på friske faglige diskusjoner
  • Vi er opptatt av å være faglig oppdaterte
  • Lønn etter avtale/gjeldende tariffavtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Velferdsordninger

Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!