• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4622090
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 31.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Jurist

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. Vi drifter veier, parker, byrom, friområder og kommunal skog. Videre bidrar vi til å bekjempe klimaødleggelsene ved å lede arbeidet med nullutslipp og fornybare drivstoffer, og skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. For å utvikle byen fremforhandler og gjennomfører etaten utbyggingsavtaler. Vi bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. For å skape trivsel og trygghet, arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser, Fisketorget og følger opp renovasjon og deponier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Ønsker du en unik mulighet til å påvirke og delta i utviklingen av fremtidens mobilitetsløsninger?

Bymiljøetaten har nå ledig fast stilling som jurist. 

Stillingen er i Juridisk seksjon som i dag har 8 medarbeidere. Juristen vi er på jakt etter, vil få en nøkkelrolle knyttet til implementering og oppfølging av tillatelsesordningen for utleie av små elektriske kjøretøy i Bergen kommune. Ordningen baserer seg på et nytt lov- og forskriftsverk som det er satt politiske krav til at skal evalueres snarlig. Vi leter etter deg som er faglig sterk, løsningsorientert, og som har evne både til å dykke i detaljer, men ikke minst løfte blikket når det kreves. Du må like å arbeide på tvers av ulike fagfelt og vil jobbe tett sammen med vår driftsansvarlig for tillatelsesordningen. Det er forventet at våre jurister ved behov kan representere seksjonen internt og eksternt på en god måte, samt fungere som rådgiver og sparringspartner for seksjons- og avdelingsleder.  

Arbeidsoppgaver:

  • Juridisk rådgivning og saksbehandling innenfor etatens ansvarsområder
  • Arbeid med implementering og oppfølging av tillatelsesordning for utleie av små elektriske kjøretøy, herunder kunngjøring og tildeling av tillatelser, klagebehandling og løpende juridisk bistand for å sikre at regelverk og vilkår i tillatelsene overholdes
  • Arbeid med evaluering og eventuell revisjon av forskrift om utleie av små elektriske kjøretøy på offentlig grunn i Bergen kommune
  • Forberede saker for politisk behandling
  • Andre oppgaver som ligger innenfor seksjonens ansvarsområde, må påregnes  

Kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap eller tilsvarende
  • Arbeidserfaring fra offentlig forvaltning er ønskelig
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • Selvgående og fleksibel
  • Faglig trygg, ryddig, effektiv og løsningsorientert
  • God evne til å strukturere og prioritere arbeidsoppgaver i en travel hverdag
  • God evne til å håndtere problemstillinger på tvers av ulike fagfelt
  • Gode samarbeidsevner
  • Kunde- og serviceorientert
  • Fungere godt i et dynamisk arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid og fine arbeidslokaler på Nygård, sentralt i Bergen
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4622090
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 31.05.2022