• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    09.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    Viken
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2931290
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 19.05.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Juridisk rådgiver HR - vikariat med mulighet for fast

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Det er ledig 100 % vikariat med mulighet for fast tilsetting som juridisk rådgiver i HR-avdelingen.

Vikariatet varer t.o.m. november 2021.

Avdelingen har pt. 9 faste årsverk inkl. leder. Avdelingen er organisert som støttefunksjon under kommunedirektøren. Avdelingen bidrar bredt og arbeidsoppgavene er varierte, men i hovedsak består oppgavene i avdelingen av rådgivning innen individuell og kollektiv arbeidsrett, organisasjonsutvikling, tariff og medbestemmelse, kvalitets- og forbedringsarbeid, HMS og sykefraværsoppfølging, lederutvikling og rekruttering.

Offentlig sektor står overfor en omfattende omstilling, og Halden kommune er intet unntak. Omstillingsarbeidet utfordrer den tradisjonelle organiseringen og det krever kontinuerlig, hyppige og varige endringer. Dette stiller nye krav til organisasjonen og det medfører nye problemstillinger og nye behov. HR-avdelingen er sentral i omstillingsarbeidet og er viktig i forhold til å bygge kompetanse, utvikle ledere, sikre effektiv organisering, gjennomføre omstillinger, bidra til gevinstrealisering, legge til rette for samhandling gjennom effektive prosesser og ta i bruk ny teknologi. Ergo - en viktig bidragsyter i arbeidet med å utvikle en organisasjon med rask endringstakt forberedt på omstilling.

Rollen som juridisk rådgiver innebærer stor grad av selvstendighet og faglig ansvar med utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver

Saksbehandling og rådgivning i arbeidsrettslige saker til ledere og andre nøkkelpersoner på alle nivåer i virksomheten

Løpende henvendelser og oppgaver innenfor HR-området

Utfordrende personalsaker

Kursing av ledere og ansatte

Saksbehandling til politiske utvalg

Utarbeiding og implementering av overordnende reglementer, retningslinjer og rutiner

Samhandling med arbeidstakerorganisasjonene

 

Krav til kvalifikasjoner og utdanning

Den som tilsettes må ha master i rettsvitenskap/cand.jur

Det kreves god skriftlig og muntlig framstillingsevne og gode IT-ferdigheter

Ønskede kvalifikasjoner

Erfaring fra/interesse for HR-området

Kjennskap til aktuelle lover og avtaleverk

Erfaring fra offentlig sektor

 

Personlige egenskaper

Den som tilsettes må ha gode kommunikasjonsferdigheter.

Serviceinnstilling, endrings- og løsningsorientering er viktige krav til stillingen.

Evne til å sette seg inn i nye problemstillinger samt evne til å arbeide systematisk og strukturert er viktig.

HR-avdelingen er preget av høyt aktivitetsnivå, og den som tilsettes må være effektiv og kunne arbeide i et hektisk miljø med knappe tidsfrister.

Må evne å jobbe selvstendig så vel som i team.

 

Generelle betingelser

Lønn etter avtale.

Fleksibel arbeidstid

Pliktig innskudd i kommunal pensjonskasse med 2 %.

 

 Søknad sendes

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk på stilling".

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om

søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova  §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

                                                   

Kontaktperson

Anita Skagen, kst HR-sjef, anita.skagen@halden.kommune.no mobil: 99 59 31 32

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    09.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    Viken
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2931290
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 19.05.2020