Juridisk rådgiver

Trøndelag fylkeskommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi styrker teamet og ser etter en juridisk rådgiver, er det deg?

Vi søker etter en juridisk rådgiver som kan ivareta et bredt spekter av oppgaver knyttet til juridisk saksbehandling, offentlige anskaffelser, oppfølging av kontrakter og annen rådgivning og saksbehandling. Stillingen rapporterer til Seksjonsleder jus og anskaffelser.

Seksjon jus og anskaffelser skal gjennom gode anskaffelsesprosesser, effektiv kontraktsadministrasjon og strategisk juridisk rådgivning bidra til å sikre overordnede mål om best mulig kollektivtrafikk og mobilitet for Trøndelags befolkning.

Til stillingen ligger saksbehandling og rådgivning innenfor flere av seksjonens ansvarsområder, som kontraktsoppfølging, behandling av innsynsforespørsler, forberedelse av saker til Transportklagenemnda, spørsmål om personvern/GDPR, utforming av databehandleravtaler osv. Seksjonen har et bredt spekter av spennende oppgaver, og det må påregnes stor fleksibilitet i stillingens innhold. For den rette kandidaten er det store utviklingsmuligheter, og veien til større ansvar er kort.

Vi ser etter deg som er klar for faglige utfordringer i et innovativt, inkluderende og fremtidsrettet selskap som opererer i grenselandet mellom det privatrettslige og offentligrettslige. Du har gjerne noe erfaring med juridisk rådgivning og saksbehandling, men nyutdannede er også velkomne til å søke.

Arbeidsoppgaver:

Generell juridisk rådgivning innenfor alle virksomhetens områder, hovedsakelig innen offentlige anskaffelser, offentlig rett (spesielt offentlighetslova, personvernrett/GDPR, transportrett, miljørett og kontraktsrett
Bistå i gjennomføring av anskaffelsesprosjekter
Yte bistand i forbindelse med kontraktsoppfølging
Vedlikeholde oversikt over kontrakter og avtaler
Saksbehandling og rådgivning innen områder som innsynsforespørsler, kundeklager, personvernregelverket (GDPR), databehandleravtaler m.m.
Gi faglig støtte innen endringshåndtering, kontraktsinngåelse og forvaltning
Veilede i praktisk bruk av relevant regelverk
Andre arbeidsoppgaver innen fagområdet må påregnes

Kvalifikasjoner:

Juridisk embetseksamen eller master i Rettsvitenskap. Bachelorkandidater med relevant erfaring vurderes også
God kjennskap til offentlig forvaltning
God kjennskap til personvernregelverket (GDPR), og kontraktsrett er en fordel
Erfaring fra bruk av IT som arbeidsverktøy er en forutsetning
Gode skriftlige og muntlige norsk- og engelskkunnskaper er en forutsetning

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som har god samarbeids- og kommunikasjonsevne, og som liker å jobbe systematisk og målrettet for å oppnå gode resultater
Du er fleksibel, tilpasningsdyktig og evner å jobbe selvstendig
Du har en evne til å se helhetlig på problemstillinger
Du er strukturert, nøyaktig og ansvarsbevisst
Du evner å være en trygg og tydelig fagperson
Du er nytenkende og bidrar til utvikling og forbedring innen fagområdet
Du trives i en hektisk hverdag, og du har stor arbeidskapasitet
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet og integritet

Arbeidsmiljø er viktig for oss, så du må identifisere deg med våre verdier som er involverende, fremtidsrettet og ansvarlig.

Vi tilbyr:

Hos oss vil du få muligheten til å jobbe tett på prosjekter i ulike faser og bidra til at AtB når sin visjon «Et bærekraftig og tilgjengelig Trøndelag»
Du vil bli en del av et utviklingsorientert, tverrfaglig arbeidsmiljø som består av et høyt faglig kompetansenivå, og vil få arbeide i en bedrift som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver
God mulighet for faglig og personlig utvikling
Lønn etter avtale
Tjenestepensjon i KLP og gode forsikringsordninger
Sentralt beliggende arbeidssted med garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget

 

Ihht. offentlighetsloven kan søker be om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Ønsket må begrunnes. Om unntak ikke blir akseptert, vil søker bli varslet og få mulighet til evt. trekke sin søknad.