Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
04.03.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0037, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5596979Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 20.02.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Jobbveileder - NAV Bjerke
Offentlig forvaltning
Vi har ledig stilling som jobbveileder frem til 31.03.25 med mulighet for forlengelse. Stillingen er ledig omgående. Stillingen er organisert under avdeling Levekår. Avdelingens hovedprioritering er å styrke innsatsen med arbeidsrettet oppfølging, sosialfaglig arbeid og kvalifisering ovenfor de ulike målgruppene i avdelingen. Deltakelse i arbeidslivet og inntektssikring fra arbeid er vesentlige faktorer for å motvirke barnefattigdom og utenforskap.
Jobbveileder har ansvaret for å veilede mot arbeid og aktivitet gjennom å bruke NAVs tiltak og virkemidler. Målgruppen er nylig bosatte flyktninger som trenger oppfølging for å nå mål om arbeid i slutten av introduksjonsprogrammet eller ved endt programtid i introduksjonsprogrammet. Målet er formidling til ordinært lønnet arbeid gjennom å tette gapet mellom medbrakt kompetanse og kompetansen som kreves i norsk arbeidsliv.
NAV Bjerke er et utviklingsorientert NAV-kontor med i overkant av 120 dyktige og engasjerte medarbeidere fordelt på 6 ulike avdelinger. NAV Bjerke holder til på Ulven, noen hundre meter fra Økern som er et knutepunkt for buss og T-bane. NAV Bjerkes hovedmål er at alle som har behov for tjenestene våre skal få muligheten til å jobbe gjennom kvalitativt god og behovsstyrt arbeidsrettet oppfølging. Den NAV-faglige kompetansen, altså den arbeids- og sosialfaglige kompetansen på kontoret er meget god og skal framover ytterligere styrkes og utvikles. Vi har fokus på innovasjon og reell brukermedvirkning i en stadig mer digital hverdag.
Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. I særskilte tilfeller kan relevant arbeidserfaring kompensere for deler av utdanningskravet
- erfaring med arbeidsrettet brukeroppfølging knyttet til brukere med innvandringsbakgrunn
- erfaring fra arbeid ved NAV-kontor
- erfaring i bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring innen digital kommunikasjon
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- vi benytter norsk som arbeidsspråk og søkere må beherske norsk muntlig og skriftlig
Det er en fordel om du også har:
- erfaring innen oppfølging av egen brukerportefølje
- karriereveiledningskompetanse
- kunnskap om det norske utdanningssystemet
- kunnskap om tiltaksforskriften og NAVs tiltak og virkemidler
Personlige egenskaper:
- du må først og fremst være en teamspiller som også klarer å ta selvstendige grep og vurderinger
- du er endringsvillig, engasjert og resultatorientert
- du må ha evnen til å tenke kreativt og nyskapende
- du har evnen til å inspirere og motivere, og ser muligheter fremfor begrensinger
- du jobber målrettet og trives i en hektisk hverdag
- du må arbeide systematisk og helhetlig og kunne prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver
- motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver samt personlig egnethet for å løse disse vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Lønnsplassering i lønnsramme 2206 i Oslo kommunes regulativ, ltr 33-42, årslønn fra kr 556 800 til 649 400.
- Meningsfylte og selvstendige arbeidsoppgaver i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
04.03.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0037, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5596979Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 20.02.2024