• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    01.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5849383
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 17.08.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rana kommune

Jobbveileder flyktning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig en 100 % fast stilling som jobbveileder flyktning for snarlig tiltredelse.

Vi ser etter deg som tenker og tror på muligheter og jobb først og som ser jobb som en viktig del av integrering.

Du vil jobbe med oppfølging av mennesker som er omfattet av integreringsloven med mål om at flere innvandrer skal komme i arbeid.

Du er opptatt av å ta vare på mennesker og du tør å stå i samtaler med mennesker i sårbare livssituasjoner.

Du må ha ett stort engasjement for NAV's samfunnsoppdrag, og du må klare å være strukturert i en hverdag som aldri er lik.

Du skal jobbe som jobbveileder og gi tett og individuelt tilpasset oppfølging av arbeidssøkere og vil ha tett samarbeid med Flyktningetjenesten, RAVO, arbeidsgivere og andre samarbeidsparter.

Du vil jobbe etter metoden Supported Employment og vil selv få støtte fra ett engasjert jobbspesialistteam og våre andre veiledere ved NAV-kontoret.

 Som jobbveileder har du gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger som vil jobbe med rekruttering og inkludering. Du har tro på at alle mennesker, til tross for utfordringer, både kan få og beholde en ordinær jobb.

NAV Rana er en spennende og utviklingsorientert arbeidsplass med et godt fagmiljø blant våre vel 60 medarbeidere fordelt på fire avdelinger.

I søknadsteksten ber vi deg reflekter over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen og motivasjonen din for å ville jobbe med brukere i målgruppen.

Arbeidsoppgaver

  • Gi arbeidsrettet oppfølging, kartlegging og avklaring av arbeidssøkere med innvandrerbakgrunn
  • Sikre helhetlig og koordinert oppfølging etter NAV-loven, folketrygdloven, sosialtjenesteloven og tiltaksforskriften
  • Samarbeide tett med relevante støttespiller som: arbeidsgivere, helsevesen, tiltaksarrangør, utdanningsinstitusjoner og NAV-veiledere
  • Forvalte regelverk og saksbehandle i henhold til dette
  • Være en pådriver for nyskapende arbeidsrettet integrering
  • Engasjere og motivere både jobbsøkere og arbeidsgivere

 NAV er en organisasjon i endring og utvikling, og du må derfor være forberedt på at arbeidsoppgavene kan endre seg.

Kvalifikasjoner
Du må ha:

  • Minimum utdanning på bachelor-nivå eller tilsvarende. Gjerne innenfor rådgivning, sosialfag, HR, samfunnsfag eller pedagogikk. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • Erfaring fra veiledning, motivasjon og / eller oppfølgingsarbeid
  • God digital kompetanse og evne til å raskt sette deg inn i nye digitale løsninger
  • God muntlig og skriftlig kompetanse. Du må også beherske engelsk muntlig og skriftlig
  • Førerkort kl. B

 Det er ønskelig at du har:

  • Forståelse for NAV sin rolle i samfunnet
  • Erfaring fra arbeid med rekruttering og inkludering
  • Erfaring med oppfølging av flyktninger og minoritetsspråklige
  • God kunnskap om arbeidsmarkedet

Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:

  • Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, og er trygg i møte med mennesker.
  • Du evner å stå i utfordrende og krevende relasjoner over tid.
  • Liker å bygge relasjoner og å skape motivasjon.
  • Tåler et høyt tempo og agendaer som endres raskt.
  • Er selvgående og beslutningsdyktig, og arbeider målrettet og strukturert.
  • Evner å sette deg raskt inn i ny kunnskap og tar ansvar for egen læring.

Du vil i jobben møte mennesker i sårbare situasjoner med ulike utfordringer. Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil derfor legges stor vekt.

 Vi tilbyr:

  • Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et trivelig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og engasjerte medarbeidere
  • Opplæring og veiledning
  • Store muligheter for faglig- og personlig utvikling
  • Fast 100 % kommunal stilling, stillingsbetegnelse og lønn vil avhenge av utdanning og praksis
  • God pensjonsordning gjennom KLP (fra lønna trekkes 2 %) 

Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet.

Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir).

Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra arbeidsgiver.

Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

 

 

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    01.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5849383
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 17.08.2024