Detaljer

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    29.09.2020
  • Sted:
    HALDEN
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    HALDEN
  • Land:
    NORGE
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3141138
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune

Jobbspesialist, Utvidet oppfølging,100 % fast stilling

Tror du det finnes en jobb for alle som vil ha jobb?

Halden kommune ved NAV utlyser stilling som jobbspesialist i tiltaket Utvidet oppfølging.

Et viktig særtrekk ved utvidet oppfølging er at tilbudet skal gis uten annen forutsetning enn at brukeren har et ønske om å være i ordinær jobb. I utvidet oppfølging skal en tidlig i forløpet starte med jobbsøking, brukerens ønsker og preferanser skal vektlegges, og oppfølging av den enkelte brukeren skal være ubegrenset i tid og individuelt tilpasset.  

 

Du får:

  • En meningsfylt jobb der du direkte kan påvirke resten av livet til andre mennesker positivt.
  • Du får stort handlingsrom i arbeidshverdagen.
  • Engasjerte kollegaer som deler din tro på at alle kan jobbe.
  • Spennende møter med interessante arbeidssøkere og arbeidsgivere.
  • Konkrete mål du kan strekke deg etter og som du direkte påvirker.
  • Muligheter til å jobbe utfra individuelle behov og ønsker der arbeidssøkeren sitter i førersete og du veileder.

 

Vi ønsker at du:

  • Motiveres av troen på at alle mennesker kan få og beholde en vanlig lønnet stilling
  • Motiveres av å bygge nettverk og relasjoner
  • Kan motivere og engasjere jobbsøker, arbeidsgivere, samarbeidspartnere og kollegaer.
  • Trives med å jobbe metodisk, systematisk og bli målt på resultater.
  • Ser positivt på å lære og utvikle deg selv.
  • Er en lagspiller som bidrar til teamets resultat
  • Trives med utfordringer og uforutsigbarhet i et dynamisk miljø.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  •  Individuelt tilpassa oppfølging av inntil 20 arbeidssøkere
  •  Bygge relasjoner med arbeidsgivere gjennom jevnlig ansikt-ansikt kontakt
  •  Identifisere arbeidssøkerens interesser, sterke sider, ferdigheter og evner.
  •  Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere.
  •  Dokumentere informasjon i relevante fagsystemer.

 

Kvalifikasjoner og utdanning:

  • Minst treårig relevant høyere utdanning
  • Fordel med erfaring fra veiledningsarbeid, markedsarbeid, rekruttering, salg og liknende
  • Fordel med utdanning innen/ praktisk kjennskap til Supported Employment/individuell jobbstøtte.
  • Fordel med erfaring fra oppfølgingsarbeid av mennesker som ønsker seg inn i arbeidslivet
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper: 

  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
  • Relasjonsbyggende.
  • Motiverende.

 

Vi tilbyr:
Opplæring og oppfølging av egen metodeveileder. Kurs i IPS/SE og andre relevante fagområder. Høy grad av selvstendighet i arbeidshverdagen

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Lønn i henhold til lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet