• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    25.07.2021
  • Sted:
    MOLDE
  • Stillingsfunksjon:
    Midlertidig stilling
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    MOLDE
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3949923
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune

Jobbspesialist Jobbsjansen

Molde kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype

Det er ledig 100 % midlertidig stilling som Jobbspesialist Jobbsjansen i "Utvidet oppfølging i NAV".

Stillingen gjelder ett år, med mulighet for forlengelse.

Beskrivelse av arbeidssted

NAV Molde er en kompetansebedrift med ca. 80 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. NAV Molde yter arbeids- og velferdstjenester til Molde kommunes ca. 32.000 innbyggere. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med hjerte for mennesker og pågangsmot, som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.

Oppfølging i egen regi organiseres innenfor en tiltaksmodell, som har fått navnet «Utvidet oppfølging i NAV». I Utvidet oppfølging jobber man etter femtrinnsprosessen i Supported Employment, hvor målet er å hjelpe mennesker med sammensatte behov ut i ordinært arbeidsliv. Tiltaket er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av brukere, og man skal bruke mye tid ute hos arbeidsgivere. De vi søker skal jobbe med 12-20 deltakere, med krav om 65 % overgang til arbeid. 

Hovedoppgaver

Jobbspesialist Jobbsjansen skal jobbe med innvandrerkvinner i Jobbsjansen, et prosjekt der Molde voksenopplæring samarbeider med NAV Molde.

Jobbspesialist Jobbsjansen blir organisert i tiltaket "Utvidet oppfølging i NAV".

Hovedmålet er å bidra til at flest mulig arbeidssøkere oppnår sitt mål om arbeid.

  • Du skal oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk
  • Du skal identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, for deretter å finne aktuelle jobber
  • Du skal dokumentere skriftlig i NAVs saksbehandlingssystemer
  • Du skal engasjere, motivere og skape relasjoner både til jobbsøkere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
  • Du skal bidra med din kompetanse og entusiasme i jobbspesialistteamet
  • Du skal tilbringe 40 % av arbeidstiden ute i lokalmiljø sammen med arbeidssøker eller på vegne av arbeidssøker

 Kvalifikasjoner

  • Vi søker en medarbeider med relevant 3-årig høyere utdanning fra universitet/høgskole for eksempel innen samfunnsfag, salg/markedsføring, medisin/helse/sosialfag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Det er krav om flerkulturell erfaring.
  • Førerkort klasse B
  • Gode digitale ferdigheter
  • Ha evne til å skape relasjon og tillit hos ulike typer mennesker.
  • Gode samarbeidsevner, serviceholdninger og veiledningsferdigheter

Kvalifikasjoner som ønskes:

  • Du har kompetanse innen språkopplæring, migrasjonshelse og traumer.
  • Du er fleksibel og serviceinnstilt.
  • Du har evne til å håndtere uforutsigbarhet.
  • Du har kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen, gjerne erfaring fra privat næringsliv
  • Du har erfaring fra salg/service og/eller fra rekruttering/bemanning.


For å lykkes i denne jobben, er det viktig at du:

  • Har troen på at alle mennesker til tross for sine utfordringer kan få, og beholde en ordinær jobb
  • Har evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet
  • Har en respektfull tilnærming og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
  • Liker å bygge relasjoner og skape motivasjon
  • Tåler å bli fulgt opp på resultater; arbeider målrettet, selvstendig, nøyaktig og effektivt
  • Er en lagspiller, som kan dele erfaringer og kontakter i teamet

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig

utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre ansatte og brukere.

 

Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.

 

Søkerliste

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

 

 

 

 
  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    25.07.2021
  • Sted:
    MOLDE
  • Stillingsfunksjon:
    Midlertidig stilling
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    MOLDE
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3949923
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune