• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    25.07.2021
  • Sted:
    MOLDE
  • Stillingsfunksjon:
    Fast Stilling
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    MOLDE
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3949925
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune

Jobbspesialist IPS

Molde kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype

Det er ledig 100 % fast stilling som Jobbspesialist IPS.

Beskrivelse av arbeidssted

NAV Molde er en kompetansebedrift med ca. 80 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. NAV Molde yter arbeids- og velferdstjenester til Molde kommunes ca. 32.000 innbyggere. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med hjerte for mennesker og pågangsmot, som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.

Individuell jobbstøtte (IPS) er en modell for oppfølging av personer med psykiske lidelser som ønsker arbeid, og som har behov for behandling samtidig med arbeidsrettet bistand. Internasjonal forskning viser at IPS gir gode resultater for ordinært arbeid til målgruppen. Målet med IPS er å legge til rette for at mennesker med psykiske lidelser og/eller rus utfordringer skal få og beholde lønnet arbeid. Arbeid inngår som en viktig del av behandlingen, og jobbspesialister er en integrert del av behandlerteam i spesialisthelsetjenesten eller i kommunen. Tiltaket er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av arbeidssøkere og man skal bruke mye tid ute hos arbeidsgivere.

Hovedoppgaver

Hovedmålet er å bidra til at flest mulig arbeidssøkere oppnår sitt mål om arbeid.

  • Du skal oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk
  • Du skal identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, for deretter å finne aktuelle jobber
  • Du skal dokumentere skriftlig i NAVs saksbehandlingssystemer
  • Du skal engasjere, motivere og skape relasjoner både til jobbsøkere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
  • Du skal bidra med din kompetanse og entusiasme i jobbspesialistteamet
  • Du skal tilbringe 65 % av arbeidstiden ute i lokalmiljø sammen med arbeidssøker eller på vegne av arbeidssøker

 Kvalifikasjoner

  • Vi søker en medarbeider med relevant 3-årig høyere utdanning fra universitet/høgskole for eksempel innen samfunnsfag, salg/markedsføring, medisin/helse/sosialfag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Førerkort klasse B
  • Gode digitale ferdigheter
  • Ha evne til å skape relasjon og tillit hos ulike typer mennesker.
  • Gode samarbeidsevner, serviceholdninger og veiledningsferdigheter

Kvalifikasjoner som ønskes:

  • Du er fleksibel og serviceinnstilt.
  • Du har evne til å håndtere uforutsigbarhet.
  • Du har kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen, gjerne erfaring fra privat næringsliv.
  • Du har erfaring fra salg/service og/eller fra rekruttering/bemanning.

For å lykkes i denne jobben, er det viktig at du:

  • Har troen på at alle mennesker til tross for sine utfordringer kan få, og beholde en ordinær jobb
  • Har evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet
  • Har en respektfull tilnærming og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
  • Liker å bygge relasjoner og skape motivasjon
  • Tåler å bli fulgt opp på resultater; arbeider målrettet, selvstendig, nøyaktig og effektivt
  • Er en lagspiller, som kan dele erfaringer og kontakter i teamet

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig

utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre ansatte og brukere.

 

Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.

 

Søkerliste

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

 

 

 

 
  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    25.07.2021
  • Sted:
    MOLDE
  • Stillingsfunksjon:
    Fast Stilling
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    MOLDE
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3949925
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune