Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Nittedal kommune

Jobbspesialist 

Offentlig forvaltning


Ønsker du å bidra til at flere får gleden av å komme seg ut i arbeid?

Nittedal kommune har et unikt tilbud for mennesker som trenger hjelp til å skaffe seg arbeid, og som kan ha behov for tilrettelegging på arbeidsplassen. Tilrettelagt arbeid består av et team med tre jobbspesialister som samarbeider tett. Vi trenger nå en jobbspesialist til på laget for å møte pågangen av nye kandidater.

Dette er drømmejobben for deg som får energi av å løfte andre fram, og gi mennesker muligheter!

Arbeidsplassene er varierte, og finnes både i private bedrifter og i kommunale avdelinger. Kommunen har blant annet etablert to landhandlerier på sykehjemmene som tilrettelagt arbeid drifter. Som jobbspesialist må du ha sterkt pågangsmot som gjør at du oppsøker potensielle arbeidsgivere for å finne den rette arbeidsplassen til den aktuelle kandidaten. Arbeidsdagen vil være svært variert og du må  trives med å være på farten.

 

Tilrettelagt arbeid er underlagt Enhet for tilrettelagte tjenester som også  inkluderer boliger, avlastning og dagsenter. 
Enheten er opptatt av kvalitetssikring og fagutvikling. Vår visjon er "Rom for alle med blikk for den enkelte" I Nittedal kommune blir du hørt som medarbeider, og får mulighet til å delta i spennende utviklingsarbeid. 

Se filmen nederst om tilrettelagt arbeid i Nittedal kommune!

 

Arbeidsoppgaver:

  • Kontakte nye, potensielle arbeidsplasser 
  • Kartlegging av interesser, ferdigheter og sterke sider
  • Oppfølging på etablerte arbeidsplasser
  • Dokumentasjon av arbeidsoppfølging og oppmøte
  • Samarbeid med og rapportering til NAV
  • Veiledning av veiledere på ulike arbeidsplassser
  • Drifte landhandel i sykehjem og direkte veiledning av de som arbeider der
  • Tverrfaglig samarbeid med ulike aktører

Kvalifikasjoner:

  • Høyskoleutdannning, gjerne vernepleier, annen relevant kompetanse kan vurderes ved spesielt egnethet
  • Kunnskap og erfaring fra arbeid med mennesker med nedsatt funksjonsevne
  • Ønskelig med utdanning og/eller erfaring med Supported Employment 
  • God IKT-kompetanse
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Førerkort kl. B, egen bil må disponeres. Bilgodtgjørelse etter fastlagte satser
  • Erfaring med brukerguppe og fagområder vektlegges

Personlige egenskaper:

  • Du er løsningsorientert og kreativ
  • Du er opptatt av å tilrettelegge for mestring
  • Du er komfortabel med å gå inn på ulike arbeidsplasser
  • Du er bevisst egne holdninger og verdier og viser det i praksis
  • Du har evne til å skape gode relasjoner 
  • Du er selvstendig, fleksibel og  god til å samarbeide på mange ulike arenaer
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • En spennende og framoverlent kommune i utvikling med kort vei fra idè til handling 
  • Dagtid/fleksitid
  • Ansettelse og lønn i samsvar med gjeldende tariff
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Fine lokaler og dyktige kolleger 
  • Gode muligheter for kompetanse- og personlig utvikling
  • Gode forsikrings-og pensjonsordninger (offentlig tjenestepensjon)
  • Treningsrom