• Bedrift
    Gol kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2025
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3550, GOL
    GOL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5993082
  • Se her for andre jobber fra Gol kommune
Ledig stilling

Gol kommune

IT endringskoordinator (Change Manager IT)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

IKT Hallingdal er regionens største IKT-fagmiljø. Vi leverer tjenester og digitale løsninger til 6.000 ansatte og elever i kommunene og tilknyttede virksomheter i Hallingdal. Gol kommune er arbeidsgiver for IKT Hallingdal. Servicesenteret leverer glimrende kundestøtte. Driftsenheten sørger for at datasentre og systemer spinner rundt på beste måte, Digitaliserings- og innovasjonsteamet jobber tett opp mot kundene med porteføljeforvaltningen.

Har du hjerte og hode for å skape gode og effektive prosesser, bidra til «orden i eget hus», lose kundene og kolleger gjennom «den digitale jungel», er uredd, selvstendig lagspiller, har stå på vilje, er det deg vi ser etter! Om du i tillegg vil bidra aktivt i utviklingen av morgendagens Hallingdal med tanke på digitalisering og utnyttelse av ny teknologi er det enda bedre. Er det deg vi beskriver? Søk da vel!

Aktuelle arbeidsoppgaver og ansvarsområder:
• Etablere, videreutvikle og lede ITIL Change Enablement prosesser.
• Forvalte operasjonelle prosesser og rutiner, slik som hendelser/feil, endringer og problemanalyse.
• Koordinere endringsforespørsler internt og opp mot kunder og leverandører.
• Eie og videreutvikle IT-støttesystemet (ITSM).
• Måle og kommunisere IKT Hallingdal sine leveranser.
• Bidra til kompetanseheving i organisasjonen.
• Samarbeide med andre enheter i IKT Hallingdal.
• Delta i IT-prosjekter.

Kvalifikasjoner:
• Relevant utdannelse og/eller sertifiseringer innen organisasjonsutvikling, IT, prosjektledelse, ITIL eller tilsvarende rammeverk.
• God og relevant arbeidserfaring kan erstatte formell kunnskap.
• Evne å strukturere prosesser, finne gode løsninger og formidle kunnskap.
• God skriftlig- og muntlig framstillingsevne på norsk eller skandinaviske språk (helst på nivå B2)
• Førerkort for bil (B)
Det vil legges vekt på personlig egnethet, og at du har hjerte og hode for å skape gode og effektive prosesser.

Dette kjenner du deg igjen i:
• Du er god på kommunikasjon og ser verdien av å bygge relasjoner med dine kolleger og kunder.
• Du har pågangsmot og stå på vilje, og kan stå i krevende prosesser over tid.
• Du tar initiativ, er ansvarlig og har sterk gjennomføringsevne.
• Du er glad i teknologi og forstår teknologiens rolle i samfunnet fremover.

Selv om din tidligere erfaring er viktig, er det din nåværende personlighet og hvem du er som teller mest. Ikke vær redd for å søke, selv om du ikke oppfyller alle kravene – det gjør ikke alltid vi heller.

Hvorfor velge oss?
• Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med kolleger som støtter hverandre og er opptatt av å løse utfordringer og skape gode kundeopplevelser.
• Muligheter for utvikling i et uformelt og trivelig arbeidsmiljø.
• Faglig veiledning og mulighet til videreutdanning.
• Fleksibel arbeidsplass og arbeidssituasjon.
• God ordning med uføre- og alderspensjon i KLP hvor arbeidsgiver sparer for deg, og gunstige forsikringsordninger.
• Gratis treningsavtale.

For stillingen gjelder:
• Lønn og ansettelse i samsvar med arbeidsmiljøloven, KS Hovedavtale og KS Hovedtariffavtale.
• Ved ansettelsen blir det lagt vekt på personlige egenskaper og erfaring.
• Stillingen er fast heltid.

Annet:
• Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved eventuelt intervju. Ansiennitet blir regnet ut fra disse
• I skjemaet er det mulig å krysse av for at søknaden ikke skal bli offentliggjort. Dersom du ønsker at søknaden ikke skal bli offentliggjort må du begrunne dette. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne likevel kan bli offentligjort, jamfør offentleglova § 25. Du vil da bli varslet om dette slik at du har mulighet til å trekke søknaden
• Under Arbeidserfaring i søknaden, må du oppgi tidligere arbeidsgivere og laste opp attest/tjenestebevis fra disse. Har du ikke tjenestebevis må du legge ved vedlegg som seier noe om dette

Send søknad:
• Vi ber om at elektronisk søknadsskjema blir brukt
• Alle søkere vil få kvittering på at søknaden er mottatt dersom de har fylt ut rett e-postadresse i søknaden

 

  • Bedrift
    Gol kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2025
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3550, GOL
    GOL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5993082
  • Se her for andre jobber fra Gol kommune